måndag 28 februari 2011

Vad det värmer i mitt hjärta....

...av alla era fina kommentarer!! Jag är så tacksam för era fina ord och peppande inslag så... ja, jag vet inte vad jag ska säga... mer än TACK *ler stort*

Är just hemkommen från barnmorskan och idag var hon så "bussig" att hon- som vi säger här i norr- med risk för felstavning- rookade om (fritt översatt; rörde om) lite i dom nedre regionerna. Förhoppningsvis retade hon igång processen så att något fantastiskt, efterlängtat och halvskrämmande inträffar nu under vår barnfria vecka! *håller tumme och tå* Matte är så söt, varje kväll innan han åker till jobbet för att avverka ett nattskift pussar han både mig och magen och säger "jag är redo hela tiden, hör av dig direkt om det är något". Mobilladdaren är nedpackad så att han inte ska riskera tomt batteri :)
Jag har mer förvärkar och jag har lite molvärk i ländryggen men sistnämna kan ju bero på taskig kroppshållning för likväl som man kan ställa ett glas på magen så kan man nog snart göra det i svanken oxå för den följer nästan formen efter magen. Ju mer jag växer framåt desto mer sjunker jag in bakåt *s*

Måste få visa vad den väntande farmodern har stickat åt det kommande barnbarnet :) Dom är så jäkla fina och förutom själva koftorna, kolla in dom söta knapparna! Bara någon dag innan vi gjorde ultraljudet, påbörjades den turkosa koftan och då svärmor fick veta att det med stor säkerhet var en tjeja som låg och lurpassade i magen, åkte hon och köpte även det rosa garnet (som hon föll för redan vid inhandling av det turkosa) så nu har vi turen att ha två fina koftor :) Tur oxå att hon just återfått stick-lusten, den har visst legat nere under några år *ler*


I förra inlägget nämnde både Lena och Petra om gipsning av magen... Detta är redan gjort i v37 ;)
(Jag och Matte kladdade ner hela tvättis men det var det värt!)
Däremot är den inte klar utan ligger och "mognar" tills jag färdigställt hela skapelsen. Jag ska nämligen leta upp en canvasduk på ram och gipsa fast avgjutningen på den så att det blir en hel tavla av den och sen när liten kommit ut ska jag stämpla av fot- och handavtryck på magen innan jag gipslackar den... Detta är min tanke iaf, om det sen blir så återstår att se *host* Framöver lär vi ju ha en hel del att pyssla med och tänka på och framför allt- att titta på.... i timmar *ler*


Igår beställde vi böcker på nätet och jag som slukar böcker slog till med sju el åtta pocketböcker. Jag föredrar pocketformat för att dom är billiga (man kan köpa fler), lätta (toppen vid läsning i ryggläge) och inte så skadliga (man törs ha dom som sällskap när man mår gott i badkaret). Bl.a beställde jag alla böcker i serien om Grottbjörnens Folk- snacka om nostalgitripp *S* Var nästan i tonårsdotterns ålder när jag läste dom sist och nu ska dom återupplevas. Sedan gissar jag att min bokmal till dotter tar över dom efter mig för nu har hon börjat nalla i mina böcker och hittar lämpliga läsobjekt :)

Trots taskig färg på bilderna så ska ni få se min senaste skapelse. Den är härmad näst intill rakt av från superduktiga Petra men jag kunde bara inte hålla mig, det var så fyndigt gjort :) Påsen är fylld med chokladstenar- hur coola är dom inte?!





Näe, gott folk. Nu har skidåkarna startat och jag ska följa dom i spåret- passiv åkare men ändå följer jag både hjärtligt och själsligt- HEJA SVERIGE!!