tisdag 15 februari 2011

-30,4....

... är det kallaste som vår termometer uppvisar. Det är ju så man kan hålla sig för skratt!! Det som är lite lustigt är att snön singlar ner även om det är -24 grader, man förväntar sig inte vit nederbörd vid så kalla grader men vår värld är väl på väg att bli upp och ner!

Igår var vi på bebis-koll och allt såg så himla bra ut! SF-måttet ligger på övre kurvan så liten har en stor livmoder att stöka och böka i (eller så är det så enkelt att liten inte är så liten längre!) *ler* Även om det är mycket mag-aktivitet så fick morskan en stabil koll på hjärtljuden som låg på 140 den här gången. Alla mina fyra barn har legat i samma spann, från ca 136 till 160, så för min del kan man inte utläsa kön på barnet utifrån det (vissa säger att det går men....) Detta är min första graviditet då jag slipper äta järntabletter, har 135 i blodvärde och det är super med tanke på hur lite tid vi har kvar, men å andra sidan hade jag ju skyhögt värde (157) i början :)

Efter MVC- besöket snodde vi om bilens nos och begav oss 18 mil enkel väg norrut- till IKEA´s förlovade land :) Egentligen ville Matte åka själv så det inte skulle bli så dyrt men icke det *flinar* Nu köpte vi i princip bara det nödvändigaste till tvättis men lite ljus, batterier, plastblommor, lampor osv hann jag rycka åt mig på vägen mellan alla hyllor och avdelningar. När liten kommit ut i frihet ska vi upp en vända till och då blir det lite mer finlir. Tonårsdottern ska ju ha lite inredning till sitt nya rum, tvättstugan kommer att behöva komplettering med bl.a garderober, bänk och hylla och nya groventrén ska ha inredning såsom hatthylla, skohylla osv. Ser fram emot att få återvända dit och slippa vanka fram! Att det var lite galenskap att åka iväg i sån kyla var vi medvetna om men vi hade med oss filtar, kläder och värmeljus (tips som maken sett på tv, det klart bästa att ha med sig i bilen vintertid) men fördelen visade sig när vi kom fram. Det har aldrig varit så få bilar på parkeringen- för att inte tala om i restaurangen! Vi behövde inte trängas någonstans och det var SÅ skönt! Min snälla mamma hämtade barnen från skolan och gav dom middag så när vi kom hem var det bara tid för kramar och packning innan vi vinkade av dom för en vecka i det andra hemmet.

I söndags stod jag med stormagen i vädret och rollade dom viktigaste av tvättstugans väggar ljusgråa, och med dom viktigaste menar jag där under- och överskåpar, bänk samt maskiner ska vara placerade. Övriga väggar ska jag måla ikväll och det gör stor skillnad att få en färgnyans på väven! Bildbevis på att även en höggravid valross kan måla kommer sen, jag har inte fört in bilderna i datorn än.... *S*
Matte satte upp underskåparna igårkväll, idag fick vi hämta hem tvättmaskin och torktumlare så dom är just på G att placeras på sina platser och sen ska bänkskivan kapas till och hålet för vattenhon ska sågas ut. Det ser redan supernice ut! :) Jag längtar till jag kan visa er det färdiga resultatet men jag längtar ÄNNU mer till det färdiga resultatet är just färdigt :)

Näe, gott folk. Jag har inte ro att sitta här och jäsa medan mannen sågar och sliter i tvättis! Dax att dra på målarkläderna och påbörja kladderiet (grisar ner mig själv som attan när jag målar men noga är jag i övrigt *ler*)

Vi hörs och syns- förkyl er inte bara!