torsdag 17 februari 2011

Det är en strykande åtgång....

... på vår ved just nu! Kylan håller i sig och mätaren ligger fortfarande runt -30. Fördelen med att vara höggravid i den här kylan är att jag kombinerar nattens obligatoriska tron-besök med en eldning så 2.30 inatt laddade jag kaminen full och satt en stund och njöt av strålningsvärmen och dom dansande lågorna :) Även dagtid är det jag som pular in pinnar med jämna mellanrum, då maken jobbar och barnen är på skolan- så nån nytta gör jag allt *nöjd*

Vi har masat oss ur sängen i god tid varje morgon i hopp om att få besök av hantverkare men än så länge har det varit förgäves. Ingen mokare och ingen elare har varit förbi i skrivande stund men å andra sidan så finns det godtagbara skäl. Många har drabbats av frusna rörledningar och problem med avlopp och givetvis går dessa människor före oss, fy tusan så "okul" att ha såna problem, speciellt i denna kyla! OM jag har tur att mokaren kommer idag så får jag både vattenburen golvvärme, vattenkranar och tvättmaskin installerade *håller tumme* Det vore så skönt att åtminstone kunna köra några maskiner med smutstvätt/ dag så att berget minskar litegrann!

Våra barn har olika lätt att prata och visa känslor och en som verkligen är ett vandrande känselspröt är min 10-åriga son. Han har lika nära till ilska, skratt och gråt och är det någon av barnen som kan skicka ett sms med "sov gott, jag älskar dig" vid boende i det andra hemmet så är det han *ler stort* Detta fina kort förärade han oss på hjärtedagen och det rörde/ värmde så långt in i kroppen som det bara går! Han berättade med ett skevt leende att t.o.m fröken på skolan hade blivit tårögd när hon såg skapelsen :)

Fram- och baksida


Insida


Här ser ni..... *taa-daaa*...en valross in action *S Eftersom jag fortfarande inte vill ha en "ansikts-blogg" suddar jag ut min nuna för det är magen som är mitt fokus just nu ;)

Varv1


Varv2


Synd bara att det inte går att provocera fram en förlossning lite tidigare (tro mig- har försökt förr och det har aldrig funkat!) Trots IKEA, väggmålning två varv och div städning hemma så är det lugnt på bebisfronten. Jag vet att det bästa är att vänta tills allt är klart och självstartar men lite naturhjälp på traven borde inte skada *ler* Förvärkarna gör väl sitt så har jag jättetur kanske jag "lånar" det datum som Lena så snällt lånar ut :) Men det gäller hennes makes födelsedag (26/2), dom andra två är jag inte så sugen på eftersom det innebär övertid om jag ska pricka in dom dagarna- men tack ändå! ;)

Något jag ser fram emot är mitt kommande frissa-besök imorn! Trots att vännen Lisa nyss fått barn har hon börjat "smygjobba" lite när pappan är hemma. Hon har en fin salong i hemmet så det underlättar nog arbetets gång lite. Hur som, jag känner mig väldigt mörkhårig nu och det blir spännande att se vad hon hittar på medan vi får oss en lite längre pratstund än vi hunnit med på sistone ;) Med mina tidigare barn har jag upplevt att i förlossningsrummet- direkt då barnet är lagt på magen- har det mörka håret krystats fram så den här gången kanske det blir att "mota det mörka i grinden" med lite ljusa slingor *s*

Förresten, jag har noterat.... min besöksräknare har ju passerat 20 000 unika besökare!!! Jag är så glad och tacksam att ni fortfarande är intresserade av min svammel-blogg och att ni orkar med mina väldigt långa inlägg som kommer mellan varven (förutom en viss skåning då som inte är lika uthållig som många andra *flinar och väntar på retur*) Min enda önskan just nu, förutom att ni fortsätter kika in här, är att fler kommer till skott och kommenterar, det är ju era kommentarer som ger mig bränsle att fortsätta skriva! Jag har sagt det förr och jag säger det igen- det behöver inte vara långa, innehållsrika kommentarer, det räcker i princip att ni visar att ni varit in!

Dax för en powernap IFALL det uppenbarar sig nån hantverkare under dagen!
Sköt om er mina vänner och... ta hand om er! ;)