torsdag 10 februari 2011

25 dagar kvar....

... enligt baby-widgeten som jag har i högerkanten på min blogg! Det låter inte så mycket men nu när alla dagar känns långa och kroppen blir mer och mer otymplig, känns det som en evighet för mig! *suckar* Jag har fått noja på att sitta vid tv:n och se "Livet på BB" och "Förlossningskliniken" och nu börjar jag inse att det gör mig inget gott *s* Jag som känner både ångest och nervositet inför det som komma skall, bör nog inte titta på förlossningar där babyns huvud är så stort att det fastnar i bäcken-kanalen och måste snittas ut eller mammor som kämpar 36 timmar innan allt stannar av helt och hållet och där akutsnitt blir räddningen för medtagna barn! Likafullt är det så lockande att sitta och glo på varenda födsel och flåsande hjälpa till så gott jag kan *tittar upp i taket* Nå, jag har aldrig påstått att jag är varken klok eller normal *S*

Kolla in vår snuttiga vagga :)

Fina madrassen


Neutrala sängkläder

Det är, som tidigare nämnts, min händiga farfar som snickrat den lagom till min ankomst -74 och efter mig har mina kusiner och bröder (på pappas sida) och mina tre barn legat i den så den är välanvänd och lite sliten av tidens tand och förrådsförvaringar. Hur länge den var mörkgrön vet jag inte men han har målat den vit på senare år och med snitsig hand målat runt sina handmålade blommor och blad! För 300:- fick jag en ny dyna uppsydd hos en tapetserare i stan och hon gjorde ett superjobb, t.o.m tyget föll mig i smaken när jag upplever det som lite gammeldags. Att det inte bara var att gå på närmaste affär och köpa en ny madrass blev jag varse om när jag mätte upp dom avvikande måtten i vår vagga. Nåväl, nu stoppar den några år till :) Denna kommer att användas främst nere i vardagsrummet där vi umgås och ser tv, på nätterna blir det nog stora sängen som gäller för liten :)
Ska bjuda på vagnsbilder nästa sväng, kära farfar har ju fixat en unik vagn åt mig som inte många andra har ;)

Kylan gör sig återigen påmind, jag tycker det är fascinerande att läsa om mina vänner i småland som har barmark och blöta underlag- och här är det -22 grader och isig sol... tala om kontraster! Vi lär inte se vår gräsmatta än på några månader för snön ligger som ett tjockt, vitt täcke överallt.

Nu ska jag göra mig anständig innan käraste Jenny kommer på besök och innan vår målare kommer och hjälper oss i tvättis. Mattläggaren är klar, elaren har slutklämmen kvar och rörkrökaren ska installera golvvärmen- så efter att målaren vävt väggarna, taket kommit på plats och väggarna fått lite färgstrykning är det bara inredning och maskiner som ska på plats! Det går framåt och jag ser ljuset i tunneln ;) Idag blir det att beställa tvättmaskin och torktumlare och till veckan blir det 18 mil enkel väg till IKEA, Matte åker med eller utan mig, det beror på hur jag mår och orkar (men visst tusan vore det bra att få följa och slänga ner några förpackningar ljus och annat smått och gott i kundvagnen *flinar*)

Ha en underbar dag och ta hand om er!