måndag 7 februari 2011

Ännu en vecka....

... är lagd till handlingarna. Idag är det precis en månad- el fyra veckor- kvar till beräknad barnfödardag- 7:e mars :) Jag längtar mer och mer för nu börjar det kännas att det är tungt och mkt krämpor! Hälsade på den nya lilla bebisen i lördags och han är bara SÅ attans söt, riktigt docksöt! När vi satt och studerade lillen kom reflektionen att ungefär lika stor som han är, är oxå vår bebba i magen *ler* Han är lite drygt 2,7 kg tung och 47 cm lång och nånstans där tippade vår morska att liten är. På alla hjärtans dag ska vi på nästa koll så vi tar en dag i sänder nu. Jag börjar känna av små förvärkar så jag hoppas hoppas att det inte är alltför långt borta- typ en/ två veckor skulle sitta fint :) Känner inget större behov av att gå ända till 7/3- och absolut inte en dag längre än det!!

Så här såg magen ut för några dagar sedan. Det är svårt att få till en bra bild men man ser ju på ett ungefär iaf :)
V35+3


Innan vi snusade på bebis i lördags var vi på innebandy- sammandrag hela dagen. Vi hämtade bonusdottern halv åtta på morgonen och åkte till Sunderbyns sporthall. Det kändes att det var sista rycket för mig, nu följer jag inte med på fler heldagarsevenemang där man ska sitta på hårda, smala träbänkar i timmar, köa utanför en halvskitig toa för att lätta på trycket en gång i timmen och ha en stökig bebis i magen som är klart störd över allt oljud som blir i en glammig sporthall där man hejar och ropar. Samtidigt är det så himla kul att få följa barnen på deras idrottsaktiviteter och se hur mkt dom uppskattar att man visar sitt intresse och engagemang- för jag är inte en tyst mamma/ bonusmamma som sitter i ett hörn och tittar, jag hejar och applåderar matcherna igenom *S* Nu får jag snällt ta det lugnt och ta vid senare, när allt är klart runt födsel osv....

Annars har helgen gått i lugna lunket. Både fredag- och lördagkväll har vi haft besök av goda vänner och det var avslappnat och trevligt! Jag blir så glad att vännerna tar sig tid att komma till oss när inte vi kan/ orkar ta oss till dom!! Att Matte dessutom blev lite i efterskott uppvaktad lördagkväll med två påsar innehållande passande flaskor gjorde ju inte saken sämre precis *s*

Igårkväll fick vi hem mina bonusbarn- och vad händer?! Jodå.... återigen fick vi hem ett barn som kräktes flera gånger under kvällen! Tonårssonen led med bonusdottern då hon högljutt försökte få ur sig det onda och hans kommentar var; "Stackarn! Hon kommer ofta hem hit och är sjuk, har dom mögel i huset?!" Ehh, jag tror inte att mögel framkallar kräkningar men vad vet jag *ler* Jag tyckte ändå att han var söt som ens funderade i dom banorna ;) Idag är hon piggare men vi har ändå skjutit upp mina barns ankomst till imorn, allt för att vara på den säkra sidan. Sen hoppas jag ju vid han där uppe i det blå att vi andra klarar oss, för jag är inte sugen på att hänga över en toastol och kräkas! Eftersom jag är så ofärdig i kroppen så får jag väl sova på toagolvet om jag drabbas eftersom jag aldrig skulle hinna till en toalett och än mindre vända mig åt rätt håll i sängen om det skulle bli nödvändigt att kommas till en hink!
Peppar, peppar- jag SKA klara mig!

Detta kort gav jag till min vän Åsa som har uppnått den hedervärda åldern 40 år :)
Fram

Bak

Tyvärr kunde jag inte vara med på hennes middag och eftersom hon delar tak med lurviga husdjur så blir det överhuvudtaget inte många besök där men en snabbvisit prioriteras när man fyller jämnt- i min värld är det stort att fylla 30, 40 osv och då kan jag "offra" mig.... ja, det där lät mer dumt än det var tänkt men ni förstår nog hur jag menar. Matte däremot fick snällt hoppa över besöket för han klarar inte av djur just nu- oavsett vem som fyller vad :)

Nu blir det soffan en stund innan maken kommer hem med en madrass som jag fått uppsydd till vaggan. Ska bjuda på kort av den fina vaggan senare, den är lika purung som jag :) Min farfar snickrade till den då jag föddes och där i har jag, mina kusiner och mina barn legat allihop men på min tid var den grön- nu är den vit :)

Ha det gott mina vänner och sköt om er!!