söndag 8 april 2012

Vår altan....

...är inte jordens fräschaste altan men den fyller sin funktion. Den ligger i söderläge och halva ytan är under tak och andra halvan är öppen. Med andra ord en perfekt plats för umgänge och hudgrillning ;) Ja, matgrillning oxå för den delen, gasolgrillen jobbar hårt här från april till september/ oktober.

Skicket lämnar lite att önska men vet ni vad- önskan slår in redan i sommar! Eftersom altanen ligger mitt i gassande sol så känns en inglasning felplacerad, den planerar vi att bygga på husets baksida där vi har kvällssol och lite vattenutsikt. I år bygger vi grunden dvs golv och detta ska byggas ihop med den nuvarande altanens golv genom att bygga ett stort golv runt hela husknuten (ni fattar hur jag menar va?! *flinar*)
För att allt ska bli snyggt, ordentligt gjort och i samma stil så river vi gamla golvet så att allt blir nytt och fräscht- me like! Nuvarande tak, stolpar och räcke ska bytas ut och målas så det kommer att bli toppenbra- när allt väl är klart! Bilder kommer så småningom.

Vi har spenderat påskhelgens soliga dagar på altanen och här kommer en bildkavalkad från våra sköna dagar;

I morse när jag satt på tronen så bläddrade jag i en Kalle Anka-pocket och vet ni vad?! Jag hittade igen Matte och mig själv, eller åtminstone en med Mattes sätt att uttrycka sig och en med lika kass självdisciplin som jag har *skrattar*. Se och ni förstår;

Som duktig moraltant och pessimist så reagerade jag på att en tecknad barn- och ungdomsserie tar upp en sån sak som bantning vid tre hektos viktuppgång. Inte konstigt att våra yngre apar efter och blir kroppsmedvetna när t.o.m en KalleAnka- blaska tar upp det. Fast det kanske inte är menat att yngre ska läsa pockets... eller?!.... Kan ju vara jag som är fel ute.

Vi firade påskafton igår i goda vänners sällskap! Kvällen innefattade smaskig grillmiddag, goda drycker, bra musik, krispigt snacks, mycket surr och hårt tärningsspel ;) Vi var fem vuxna och sju barn (åtta med en tonåring som kom sista timmen) och kvällen var alldeles lagom och supertrevlig! ❤

Nu ska det grillas parisare- på altanen ;) - och sen ska jag in i pysselhörnan en stund innan det är allvar igen. Idag slutar nämligen den här omgången av ledighet och kl 18 påbörjas den första tolvan natt.

Ha det så bra alla läsare och ta hand om er!!
KRAM