måndag 16 april 2012

Jävla....

...idiot!! Anders Behring Breivik Jag orkar inte se den direktsända rättegången mot denna människa.. detta monster..
Han framlägger att han inte erkänner rätten eftersom "den styrs av politiska partier som stöder mångkulturalism"! Dessutom åberopar han nödvärn! Va?! Han har trängt sig på ett gäng ungdomar på ett läger och skjutit dom i skallarna och ryggarna- är det såna skador som anfallande, hotande angripare har eller är det kanske undflyende, rädda offer som är skjutna så?

Jag vet att jag trampar på tår när jag säger min högst personliga åsikt men vet ni vad?! I dont care! Han var inte speciellt brydd om sina offer eller deras anhöriga. Totalt tog han ihjäl över 70 personer med bomb och skjutvapen, dessutom skadades många. Merparten var ungdomar, födda på 90- talet. Dom hade nästan inte ens hunnit uppleva övergången från tonåring till vuxen. Deras liv borde ha varit på topp med allt vad lägerliv, kärlek och vänskap heter.
Livet är elakt och orättvist! Iland kliver en idiot som inte är frisk på en fläck. Spela roll hur många olika psykologiska tester som utförs, behövs det ens när man kallblodigt mejar ner medmänniskor?! Slöseri med skattepengar säger jag, även om alla har lika stor rätt till att utredas och bedömas/ dömas utifrån sin hälsa och sitt allmäntillstånd. I mina ögon har han förbrukat all sin rätt- överhuvudtaget!

Jag lider inte bara med dom överlevande som var med om denna traumatiska händelse, jag lider inte bara med dom anhöriga till alla skadade och döda, jag lider även med idiotens släkt och vänner. En mamma är alltid en mamma och älskar sitt barn oavsett gärning men vilken plåga! Att se samhällets hat och förakt mot den man burit, fött fram, fostrat och älskat/älskar. Att grubbla vad som gick snett och om man själv gjort något fel på vägen. Att lida med alla andra föräldrar vars liv är förstört eller föräldrar vars barn fått men för livet.

Jag tänker inte uttala hans namn i något sammanhang så ingen kan påstå att just den här personen dödshotas eller annat skit här på bloggen men min allmänna åsikt är; har en människa stängt ner hjärtat på oskyldigt folk, som exempelvis i detta fall, och man t.o.m erkänner sitt dåd- då vet inte jag varför den människan ens ska få en prövning om sin skuld/ oskuld och vad påföljden kan bli för det brott som begåtts! Plocka dom.... rakt av!

Yes, I am a very bad person! Och ni behöver inte hålla med mig men förvänta er inte att jag ska argumentera eller försvara min ståndpunkt om ni vill ge mig moteld. Visst, tänker jag som angriparens mamma så vill jag givetvis inte ha dödsstraff men mina största sympatier ligger nog hos övriga dryga 70 mammor- så det så!