torsdag 19 april 2012

Efterlysning...

...efter våren! Var har den försvunnit?! Har du sett våren med dess värme och sol så skicka hit den, fortare än kvickt ;)

Man ska väl inte gnälla men jag kan påpeka att jag är ohyggligt less snön, eller "det vita guldet" som skoter- och skidåkare uttrycker sig. Som tur är så har vi inte skiftat till sommardäck än för detta aprilväder återkommer årligen vid den här tiden och då är det bara att hålla ut.

Städning på hög nivå?! Eller lär sig vår lillsnorpa att fuskstäda när det ska dammsugas? ;) Får nog ta ett snack med vederbörande som hade "städjour" den här dagen *skrattar*
Tältet blev då ockuperat för stunden- milt sagt!

Min familj är stor, ovanligt stor... den är stundtals konfliktfylld och kaotisk... den är "skrymmande" när vi ska hitta på endel saker... den tar energi vissa dagar...
MEN...
Den är full av kärlek och ömhet... den rymmer omsorg och skratt... den ger energi till största delen... Den är helt enkelt unik!


Som sagt, skrattar gör vi- med varandra och åt varandra :)
Två strömavbrott inom en timme idag. Snacka om att man blir uppställd!! Barnen vandrade runt som osaliga andar och suckade... och pustade...
-"vi har inget att göra!"
-"vad ska vi hitta på?"
Ehh, vadå internetberoende barn. Nyttigt med lite avbrott ;)

Precis när spisen skulle få jobba med middagslagning så knäppte det till och voila- no power! En efter en öppnades barnens dörrar och dom samlades i köket och konstaterade att strömmen var borta och inget fungerade ;)
Magarna kurrade och ett av barnen- säger inte vem för jag vill inte hänga ut han/hon- tyckte sig ha lösningen på matlagningsproblemet;
-"vi kan ju köra micron" :)
Det blev ett litet snack om att allt med stickpropp är obrukbart för tillfället *flinar* Då en fotbollsträning stod på agendan för en av kidsen så var maten lite akut- men hur skulle vi hinna med det?! Min lösning var att ta fram den färdiga nyponsoppan med mandelploppar (heter vad?) till men då kom den skeptiska minen fram;
-"ska vi äta den kall?!"
-Ja, vad ska ni annars göra?
-"Vi kan.... eller just ja, micron funkade ju inte" säger samma barn.
Charmigt! ❤ :)
Nåväl, strömmen är tillbaka, maten är i magarna och träningen är på G :)

Vid matbordet utspelar sig nästa konversation som visar hur vi i familjen funkar;
Jag; "är det här oxpytt?"
Matte; "ja det är det"
Jag; "hmm, nästa gång blir det krögarpytt"
Barn1; "trögarpytt?"
Jag; *skrattar* "näe, krögarpytt"
Barn2; "jag trodde du sa "bögarpytt"
Har vi epidemi i vaxpropp? ;)

Sista jobbnatten innan 10 dagars ledighet- behöver jag säga att skiftjobb har sina fördelar?! ;)

Jag avslutar detta inlägg med en bild på hur det kan se ut när man har en nyfiken, aktiv, upptäckande tjej på dryga 13 månader i farten (gissa hur många gånger/dag man får plocka och leta saker ;))

Have a nice day!!
KRAM