lördag 21 april 2012

Det svänger....

....mellan hopp och förtvivlan!
Så här vårligt lät det när jag kom hem efter nattjobb i torsdags;

Kaaaanske är vintern på väg att släppa sitt grepp om oss för den här gången, tänkte jag i ett fall av positivt tänkande :)

Men näe, nu på morgonen när vi klev upp och kastade en blick mot rutan så insåg jag att vintern inte är klar än;

Nåja, ingen fara på taket. Vi tar en mysdag inne idag och ser film, dricker festis/ kaffe och har soffhäng ;)
Om det sen hinns med lite nyttosaker såsom körning av tvätt- och diskmaskin, bakning eller städning så är det en bonus ;) Matte har jobbat natt och sussar skönhetssömn så fram till lunch blir det lugnt och tyst här iaf!

Sally och minsta storebror morgonkramas i soffan. Vår skrålla är än så länge inte medveten om hur bra hon har det! Två äldre systrar och tre äldre bröder som alla är ohyggligt måna om henne och bär, pysslar om, läser böcker, matar, byter blöjor, kramas och låter henne vara med i deras rum. Dom är fantastiska alla fem, på olika sätt, och man ser hur "personligt" hon reagerar beroende på vilket syskon som kommer hem/ ner från övervåningen.

Lilla storasyster stoppar i lillis en portion makaronilåda till lunch innan det ska snarkas. Eftersom snöflingorna piskas i sidled, blir det innesovning i vagnen.

Mellan-storebror får en varm kram av Sally innan sleeping-time.

Jag har laddat hem två nya appar som jag testar, därav lite olika bilder med effekter såsom text, ansiktssudd, fritt ritade objekt och svartvitt/färg. Kul att mixtra med mobilen och jag har nog köpstopp snart för nu har jag flera kamera- och fotoredigeringsprogram ;)

Funktionerna i programmen är olika men man kan variera och jobba med samma bild i de olika programmen för att komma åt det man vill uppnå.

Dax att nanna liten, vi hörs och syns!
KRAM