söndag 15 april 2012

Testar...

...att lägga in en film via mobilbloggen...

Vår lillhumla tyckte inte att det var en trevlig upplevelse att gå på grus och i en liiiiten snögrop ;) - och det både hörs och syns *ler*
I stället för galonisar så fick hon en tunn och skön vind- och vattentät overall som hon kan ha när den blöta, smutsiga marken ska utforskas ;) Den är visserligen en storlek för stor men då passar den förhoppningsvis ända till nästa säsongs vinteroverall ska på. Hon ser ut som "urcellen Ellen" för er sjuttiotalister och äldre som kanske kommer ihåg denna figur :)

Vi har ju haft oförskämt bra väder större delen av sista tiden. Vissa dar har det blåst och snöat men för det mesta har det varit sol och värme :) Vi har haft altanhäng och familjemys i princip varenda dag med utelunch på dagarna och solvarma kinder på kvällarna. Snön smälter, det droppar från taken och fåglarna sjunger vårsånger....

Men.... I morse när jag åkte hem från jobbet såg det ut som att vintern kommit tillbaka med full kraft. Och jag kan tala om för er som sussade gott under natten, att det var ett jäkla oväder hela natten! Snön piskade fram i vågrät riktning och detta tack vare hårda vindar. Inte kul att vara utomhus (eller sitta i en truck/ traktor med dålig sikt)

Och tro det eller ej!! Jag har lyckats scrappa ihop två alster på sista tiden ;) Det första är ett kort till min svärmor som firat sin 60- årsdag. Ärtig, glad och ungdomlig är hon och gillar ganska mycket färg så detta knåpade jag fram åt henne;

Sen har en av mina kollegor på skiftet fyllt år och till han altrade jag en ask med "Noblesse". Tanken är att han, om han vill, kan pilla bort sitt namn och sätta i en ny ask (gissar att ursprungsasken är tom *S*) och ge bort den vidare i sin tur. Så får man faktiskt göra med mina alster, jag tar inte illa upp om man får dubbel glädje av kort/ askar/ flaskkort osv. Nå, så här ser asken ut;

Nu är det läge att passa på att vila mina gröna medan fröken fräken sover. Hon har något på gång i munnen av dagens fem bajsblöjor att döma och med det så är hon orolig och sover inte så bra som hon brukar göra. Dessutom är vissa "lass" luktfria och lätta att missa så lillrumpan är illröd och tack för att Inotyol-salvan är uppfunnen så vi kan lindra det onda ❤ Fast å andra sidan, jag lider nog mer i veka mammahjärtat än vad våran tuffa, tåliga tjej gör!

Två eftermiddagar och två nätter står framför mig på jobbet, med start imorn. Matte jobbar veckans övriga fem nätter så vi nöter verkligen inte ut varandra! Våran barnaskara är total från imorn em så vi lär ha det vi gör- men det är väl det som är livet?! ;)

Ha en skön måndag mina vänner!
KRAM