måndag 1 november 2010

Höstlov...

... och ledigvecka! Det kunde inte ha passat bättre; barnen är lediga hela veckan, jag är ledig i princip hela veckan (utom utbildning på tisdag men då är Matte hemma) och vi har våra barn hemma hos oss hela veckan- så det blir sovmorron, kompis-övernattningar och... LEDIGT... för hela slanten :) Skönt!

Förutom ledigheten så njuter jag av hösten rent allmänt. Den här tiden och några månader framåt går Ikea i vinst pga min ljuskonsumtion, jag tänder kronljus och värmeljus i mängder och det blir så varmt och mysigt! Att dessutom ha en brasa som brinner i öppenspisen gör ju inte mysfaktorn lägre precis. Det är tur att jag har en super-svärfar som håller oss med ved, tack vare han kan vi elda ordentligt länge innan vi måste fixa mer!

Halloweenhelgen kom och gick i lugnets tecken. Matte jobbade natt så jag var hemma själv, nerbäddad under filten i soffan med en godispåse i högsta hugg och tv:n som sällskap. Jag har konstaterat att man sover gudomligt gott i soffan- och att gravidsnarkningar kan vara så rejäla att man själv vaknar av dom *S* Jag är ingen snarkare normalt sett- den biten står maken för- men nu minsann, nu låter jag som en täppt sugga då jag snarkar till... tur det är tillfälligt- hoppas jag iaf!! *ler*

Natten mot söndag var en tuff natt för lillan. Kl 01.30 rumlade sonen och flickvännen in genom ytterdörren och enligt hushållets regler kom sonen upp och visade sig/ pratade med mig (vill alltid kolla ev onykterhet och allmäntillstånd) och såklart vaknade det lilla livet i magen och började utöva akrobatik-konster av ihållande slag. Nåväl, vi somnade om och sov tre timmar, sen var det dax för det obligatoriska nattliga toabesöket och givetvis rumlade det runt som värsta limbodansen bakom naveln. Kl 6.00 kom så maken hem från jobbet och plockade fram frukost och trots godhjärtade försök till diskretion slamrade han som en tonåring i lådor och skåpar- jamen vad tror du händer?! Jajebass, återigen var vi två-i-en som var vakna! Livet är inte lätt *suckar* Det blev en tung söndag, ögonlocken ville gärna smyga igen då och då ;) Det lyxiga var att min lillebror, bosatt i Göteborg, är uppe på besök i kalla Piteå och han ville komma och laga till middag åt oss! Det tackar man inte nej till ;) Mamsen kom oxå förbi och vi fick en ruskigt god vegetarisk wook *mums*

Lite pyssel har jag att visa upp. Vännen Pörni har firat fyraårsjubileum med sin sambo Anders och hon expressbeställde detta kort;
(Väldigt snabbt ihopknåpat!!)

Förra veckan var vi och och tittade på en riktig färsking- Theo. SÅ otroligt välskapt och fin kille!! Däremot trivdes han så bra i mammas mage att han drog över.. jag tror det blev runt tio dagar men som sagt, nu är han ute i dagsljus och andas syre :) Detta kort fick han tillsammans med ett litet paket;
(blaskiga färger på bilden- sorry)

Sen har jag knåpat ihop några "fodral" till Werthers original chokladkakor och här har ni en färdigställd kaka :) (en av mina nya magnoliastämplar fick vara med)


Nu ska jag hänga lite tvätt innan jag återgår till min pysselhörna, det är mkt som ska färdigställas nu!

Sköt om er mina vänner!