onsdag 10 november 2010

Lisa 30 år....

... idag och vår gulliga vän har vi grattat med detta kort...
Vad kan hon ha för yrke tro?! *s*

...samt denna vägglampa av största modellen från Heta hyttan

bild lånad från hemsidan

En trevlig kväll med trevliga vänners sällskap! :) Tyvärr kunde vi bara vara där en timme, sedan bar det av hemåt eftersom min stackars man kände av dom två hundarna som var på plats. Det går bara inte att vistas i hem med pälsdjur! Trots att han hade medicinerat i förebyggande syfte så pallade inte luftrören och inhalatorn har åkt jojo mellan byxfickan och munnen hela kvällen :( När någon fyller jämnt kanske man kan göra ett kortare undantag men jag tror vi ska bli mer restriktiva med "djur-i-hemmet- besök" framöver- tyvärr alla djurägande vänner! Hälsan går först....

På tal om annat.... jag kunde inte annat än småskratta åt tv-reklamen jag såg ikväll- Kellog´s K special. Vilket dravvel!! Tjejen i reklamsnutten är såååå sugen på något gott, går till kylen och lyfter i ett fat med en fet, smarrig chokladtårta... Vad gör hon sen?! Jo, hon ställer undan den igen, tar fram mjölk och ett paket Kellog´s som hon öser upp och börjar äta med ett belåtet leende på läpparna *fnyser* Det vet väl vem som helst, en normalfuntad människa gör inte frivilligt ett så tråkigt och klokt val- om man är sugen på något gott (läs; choklad) så nöjer man sig inte med nyttigt (läs; fiberflingor)

Nästa ämne att avhandla: bebismagen :) Här kommer en bild på Lillans bo när vi gått in i v 23.

Min viktuppgång har börjat *fasar* Med mina tidigare barn har kroppen börjat lägga på sig ungefär halvvägs in i graviditeten och mönstret verkar följas även nu... +4,5 kg!! Försöker hålla koll på vad jag matar kakhålet med men vissa dagar är det bara så svårt och det slinker lätt ner några mjölkdoppade pepparkakor eller annat mindre nödvändigt *suckar*
Lillan verkar då må bra iaf, hon är fortfarande väldigt aktiv. Hon sparkar morgon, middag och kväll... och natt oxå för den delen. Jag börjar fundera över hur nyttigt det är att gå skiftgång i slutet av graviditeten för som det är just nu så vet hon inte vad som är natt och dag då jag sover/ är vaken så oregelbundet. Vi kanske riskerar att få ut en dygnsvild liten plutt om jag inte kan få in regelbundna vaken- och sovperioder sista veckorna. Mitt mål är ju att jobba så länge som möjligt men.... vi får se tiden an....
På tal om magbilden här ovan så gjorde jag den fasansfulla upptäckten att pattarna hänger som värsta "sport-bh-ihoptryckta" hängmelonerna..... Vadan detta?! Hmm.. jag tror jag skyller på att bh:n börjar bli för liten *s*

Här kommer en altrad chokladkaka som jag gjort åt min svärfar- världens bästa pappa/ svärfar/ farfar. Vi jobbar hela helgen och kan därmed inte uppvakta han på Fars dag på söndag så han har fått denna i förskott. En rätt rolig grej att ge bort.


Ytterligare en chokladkaka... ni kommer att bli döless dessa skapelser innan jag själv lessnar på att göra dom *flinar*


Måste få visa vår lilla boda som snart kommer att vara översnöad, det blåser hårt ute och snön virvlar i rallyfart. Den bild som är utan blixt blev klart mysig i färgerna men med blixt skildras vädret lite mer ärligt :)




Så... nu är jag klar för kvällen- inga fler bilder att visa upp :)
Lev gott, ta hand om er och på återseende :)