fredag 12 november 2010

Snyltare.....

... tagen på bar gärning!
Jag tycker ekorrar är ruskigt söta och gulliga att titta på, men jag gillar dom ändå inte pga att dom är rovdjur. Förstöra småfåglarnas bon och äta upp deras ägg- vad är det för stil och fason?!

Vi hänger ut talgbollar och fågelfrön för att underlätta vintern för skogens småfåglar men nog tusan ska bovarna/ banditerna oxå roffa åt sig sitt ;) När jag såg dessa söta men icke omtyckta matgäster, rusade jag (*host* vaggade rättare sagt) efter kameraobjektivet som lämpar sig bättre för fotografering på långt håll.... sen fick jag dom lurviga på bild *ler*
Här kommer en bildkavalkad som avslutas med en vacker pippi som vågat sig till matbordet efter att en arg, stormagad best i vit morgonrock gjort sin gälla stämma hörd ute på bron *s*











Efter naturfotograferingen lekte jag lite med kameran och tog en bild ner mot golvet. Från min naturliga ögonvinkel sett så ser jag faktiskt inte ens tåspetsarna eftersom bebis-boet är i vägen men med lite kameravinkel kom även fossingarna med :) Matte fick köra en snabb-photoshoping av bilden och den blev rätt läcker! Mina hudbristningar får man på köpet, dom är där dom är så det är bara att gilla läget- inget "trolla-bort-skavanker" här inte *ler*



Bokade av min tandläkartid idag, jag känner mig inte alls pigg och alert för ett besök i den stolen. Näsan är täppt och om jag inte kan dra in syre genom den- var ska jag då få syrebehovet tillfredsställt?! Via hals och svalg som ju brukar gucka igen av diverse vätskor som jag inte tänker gå in på?! Näe, det blir nya tag till veckan istället..... Nu är min fundering om jag ska kämpa mig iväg till två 12-timmarsnätter på jobbet eller om det blir sjuka kassan för mig. Jag känner mig kluven då jag vill nyttja alla skift som bara hinns med innan nedkomst (till inlärning) men samtidigt flåsar jag som en blåsbälg så fort jag rör mig och käkar alvedon för att hålla mig lite piggare....

Jag måste bara få citera några rader från vår kära morgonblaska som dagen till ära garanterat fick mer finkänsliga läsare att sätta kaffet/teet i vrångstrupen. Stadens gymnasieskola hade nämligen sexupplysaren Olle "Fråga Olle" Waller på besök igår och jag säger bara det- superbra initiativ av den som anordnat detta!! Även ungdomsmottagning, skolsköterska och andra sakkunniga personer bidrog med sina kvalisorter, det delades ut gratis kådisar, info om både bra och mindre bra saker osv.... Detta borde vara årligen återkommande!
Läs om besöket HÄR, HÄR och HÄR
Men åter till mitt citat som fick mig att skratta gott;
"Olle var också väldigt noggrann med att poängtera att "snopp" är ett ord man använder för små pojkars könsorgan.
- Vuxna män har kukar."
VA!! Lite ballt enligt mig :)

Nu blir det soffläge, näsan droppar så nån scrapping blir det inte!
Ha det bra och sköt om er!!