tisdag 23 november 2010

En glad överraskning...

... väntade på mig när jag vaknade i går. Ett kuvert från Lena- och dom är alltid eftertraktade ska jag säga för man blir alltid glad när ett sånt dimper ner i postlådan :)

Det var den eftersläntrande vinsten från candyn som jag vann- och det var en sak väl värd sin väntan... Söta Lena har nämligen fixat en egen, personlig stämpel åt mig- gissa på en skala hur glad jag blev! Jag har aldrig kommit till skott med någon beställning men nog har jag varit sugen så det har räckt och blivit över *s*

Visst är den väl fin?! *stolt*

I övrigt är jag lite mör, jag har gjort två av mina tre jobbnätter och det tar på krafterna! Som tur är så blir jag ledig nästan två veckor från onsdagmorgon och det ska bli SÅ skönt! Missförstå mig rätt- jag är enormt glad att jag har jobb- och att jag har just det jobb jag har, men nu känns det att kroppen inte har samma ork och energi som vanligt så det gäller att lyssna på den och vila extra mycket.

Eftersom älskade Matte så fint har bett om lov och blivit beviljad att ha huset för sig själv på lördag för whiskyprovning så ska jag passa på att julpynta på fredag. Jo, jag vet att det är liiite tidigt men söndag då det egentligen ska pyntas lär det vara glas, flaskor och diverse snaskrester framme och en aningens efterdoft av whisky i luften - och är det dessutom så att Matte är lite knäckt (för det finns ju en viss risk för det när ett gäng killar träffas, lagar mat, dricker godricka och är uppe för länge för sin ålder *asg*) ja, då lär jag inte ha så mkt pyntsug i kroppen. För övrigt så har jag andra söndagsplaner, jag ska på innebandy. Bonusdottern har sammandrag och jag ska eventuellt ta ett arbetspass åt mamman i fråga, det är oklart i dagsläget, men oavsett pass eller inte så vill jag ju dit och peppa vår tjej när jag lika är ledig :)

Var hos barnmorskan igår för 25-veckorskoll och allt såg bra ut! Magen växer bra och lillan bökar på som värsta virvelvinden, det är fortfarande inte det lättaste att få en hjärtfrekvens på henne då det sparkar, bökar och vänder sig i magen *S* Tur att jag har en duktig, erfaren morska ;) Magmåttet (SF) mätte 25 cm och det är högst hittills för mig, övriga barn har haft magmåtten 22, 23 och 24 i samma vecka så det ligger på hyfsat samma nivå. Matte håller ordentlig koll på mina värden, speciellt blodtrycket, då han har dålig erfarenhet från graviditeter. Hans barn är födda i v 27 och v 30 (pga havandeskapsförgiftning) och det tidigaste tecknet på den åkomman är just högt blodtryck. Mitt ligger superbra så han andades lättat ut igår *ler* Jag har provat ha havandeskapsförgiftning med äldsta sonen men mådde tipptopp och märkte inget mer än att jag var extremt svullen, gick upp 28,5 kg! och av dessa försvann 17 på förlossning så det var mängder med vätska i kroppen. Dessutom var jag i v37 när jag blev inlagd så killen ifråga var i princip färdig när han väl tvingades ut med en igångsatt förlossning :)

Det jag är mest nervös för nu är min vikt. Enligt nya rekommendationer ska man gå upp 5-11 kg totalt och i v32 ska man ha nått 6 kg. Ehh... jaa, det blir nog övervikt här.. *host* Jag är redan +5,5 kg i v25 och med mitt oregelbundna matintag som skiftesarbetare lär det bli mer... garanterat. Visst, jag är skitglad att jag mår bra och det är som omgivningen säger- jag kan ta tag i vikten sen när Lillan är ute, men jag måste ändå hålla igen till viss del. Tresiffrigt är inte alltför långt borta *suckar*

På scrapfronten då... Jo, jag sitter där när jag har tid över. Däremot glömde jag fota 18-årskortet som jag gjorde till förra helgen så den här gången bjuder jag inte på några scrapalster :)

Ha det gott mina vänner och sköt om er!!