onsdag 17 november 2010

Ett av ljuden....

..... på min "Värsta- tänkbara- ljud- lista" är tandläkarborren! Denna har jag fått lyssna till två dagar i rad nu och jag ryyyyser ända in i själaroten när den viner igång! Tyvärr har jag ett gravid-känsligt tandkött och detta bidrar till en mindre noggrann tandhygien, tyvärr! Så fort jag ens tänker tanken på tandtråd börjar tandköttet blöda och detsamma gäller vid borstning. Så- jag har lagat F Y R A hål! Egentligen är jag mer rädd bedövningssprutan är borrningen men nu tog jag bedövning båda dagarna och det blev livat i baljan då lillan kände min stress (och garanterat gjorde mitt andningsuppehåll sitt oxå *S*) Munksunds tandläkare är dock en hejare på att lägga bedövning, jag kände ingenting då hon borrade- och det brukar faktiskt ila oavsett bedövning eller inte, det är av den anledningen jag börjat utesluta den plågsamma sprutan!
Nu är det iaf gjort och jag sitter här halvsidesförlamad i fejset. Mattias frågade om jag ville med på stan och äta lunch men hur ska jag kunna göra det, det känns som att saliven strömmar ur ena mungipan och jag skulle garanterat bita sönder ena insidan av kinden då jag inte känner något. När jag sa detta log han stort och fick syner på sin näthinna- och han såg inga problem med salivrinnandet. Han skulle mata mig, torka mig runt munnen och så skulle övriga matgäster tro att han var min vårdare *asg* Bussig kille jag är gift med va?! ;) Tur att jag älskar han trots hans vrickade ideér *s*

Nu ska jag visa två kort som jag klippt och klistrat ihop för någon vecka sedan. Det ena kortet fick mottagaren vänta på i flera veckor pga att min skapariver försvann när mitt illamående vaknade till liv. När sedan illamåendet gick över var fortfarande inspiration och lust på villovägar så det var trögt att komma igång- men nu har båda korten skapats, skickats och mottagits :)

Sköterskan Anna;


Hennes Björn;


Detaljbild;


Detta kort fick kära maken på Farsdag. Jag hittade vikningen på Carolas sida och med tungan rätt i mun lyckades jag få till en skjorta! Sedan hade jag brads som såg ut som knappar så dom fick pryda skapelsen tillsammans med en egentillverkad fluga (Mattias surrar om att det är fränt med fluga, han ska investera i en så här fick han en försmak av den iaf *ler*)


Detaljbild; (klicka så syns knapparna bättre- dom är ursöta!)


Och för alla scrappare- kolla vad jag fyndat på ClasO! En kärra för 299:-, som gjord för scrapträffar (om man nöjer sig med en lågbudgetvariant!) Nu slipper jag släpa mina saker i matvarupåsar!

Helhetsbild; (jo, jag ska ta bort det "snygga klistermärket")


Fack på locket;


Utfällbart fack mellan övre och undre lådan;


Insida övre låda med löstagbar insats;


På tal om träffar- jag hade sett fram emot en träff imorn men inte ska ni väl tro att det funkar den här gången heller! Matte jobbar em och jag är själv med alla kids... och alla hushållsbestyr.... och läxläsningar..... och sen nattjobb för egen del *suckar* Även söndagens träff missar jag då jag jobbar 12-timmarsnatt *morr*
Jag är iaf anmäld till föreningens julfest och DEN ska jag på, längtar jättemkt! Däremot funderar jag över nästa år, är det ens idé för mig att fortsätta vara med?! Jag är på typ en träff/år och sen är det alltid förhinder så..... NÅ, det var en liten parentes i sammanhanget *ler*

Och tillsist... såklart... ytterligare en chokladkaka är ju med fodral nuförtiden :)


Detaljbild skogstokigas digitala stämpel;


Beställde fem stämplar från Skogstokiga (och fick ytterligare två på köpet- tack Petra!) och dessa fick lite olika storlekar redigerade i Paint, sparade i datorn och sedan skrev Matte ut dom på en laserskrivare. Kan upplysa att det går ypperligt att färglägga dom med Promarkespennor- inga svarta kladd som det kan bli vid utskrift i bläckstråleskrivare!

Ta hand om er mina vänner och.... på återseende :)