torsdag 4 november 2010

Överraskningar....

.... är till för att berättas men min "stora händelse" hann jag inte berätta om själv. Anledningen till att jag inte skrev mer detaljerat om det redan igår var att jag ville avvakta tills allt var genomfört pga att det kunde bli inställt el att jag skulle missa det pga olika orsaker men en liten vän hann visst säga det före mig så nu är det ingen hemlis längre. Ni som läst mina kommentarer på förra inlägget vet med andra ord att jag och Pörni varit statister i "Någon annanstans i Sverige", den nya filmen med bl.a Mikael Persbrandt och Helena Bergström. Det var en rolig och annorlunda upplevelse och jag har full förståelse att det är ett år till premiären för vi deltog under en scen och det tog nästan en hel arbetsdag att få till (och då berodde det inte på att vi var 25 omöjliga statister *s*)
Vi träffade ingen av "storstjärnorna" men bl.a Lars Lind (Varuhuset, Rederiet mm), Jacob Nordenson (Pistvakt, Wallander mm) och Björn Gustavsson (Jönssonligan, Emil i Lönneberga) satt med oss i kyrkbänkarna när vi begravde Helena Bergström :)

TACK Pörni för att jag fick dela dagen med dig!!

Annars då.... Jag är fortfarande ledig och det är inte helt fel :) Resten av veckan är tom i almanackan och bara det är ovanligt för att vara vi- eller... visst, innebandyträning och annat återkommande finns såklart inbokat men i övrigt kan vi ta dagen lite som den kommer. Matte jobbar sista natten inatt och sen är även han ledig några dagar. Skulle tro att vi kommer att ta tillvara på tiden och vara lite sociala, vårt "underhåll" av vänkretsen är under all kritik men vi ska iaf försöka ta oss i kragen. Problemet är bara att det är så många som har pälsdjur och då begränsas våra besök i dom hemmen :(

Näe, det här duger inte. Jag har lite hushållssysslor att ta tag i ;)
Ta hand om er!!
På återseende!