lördag 6 november 2010

Jag blir så ledsen....

... på mig själv så jag hittar knappt ord!

Vid det här laget borde jag ha fattat att;
1. man ska inte ha koppar/ glas innehållande flytande vätska stående på pysselbordet
2. man ska hålla någorlunda ordning på bordet så att åtminstone lite bordsyta är synlig
3. man ska fota, cellofanpacka och sätta undan färdiga alster direkt

Som ni kanske förstår så har jag, för att prata som våra tonåringar gör, failat på dom tre punkterna! Var så nöjd med ett födelsedagskort som precis blivit klart efter flera timmars arbete och vad händer- jo, ca två dl kallt kaffe slås ut över kortet, mobilen och en drös med pysselsaker som ex dryga tiotalet promarkerpennor, limstift, 3D-kuddar, färdigmålade motiv och dyl. *GAAAHHHH* Det jag försökte rädda var såklart kortet men inte gick ju det! Sen kan ni gissa hur länge det tog innan jag plockat upp, torkat av och lagt undan allt annat som blev blött- två dl vätska blir en ordentligt stor pöl när den fläker ut sig på ett bord *suckar* SKIT! Med tårar brännande bakom trötta ögonlock lämnade jag ett avtorkat, välstädat bord och som bortblåst var all skaparlust.

Anledningen till att jag vispade ut muggen med innehåll var att jag var hyperstressad, en arbetskollega till mig ringde och ville ha ett kort till sin kvinna som han varit tillsammans med i 20 år. Jag kan inte påstå att jag har alltför många kort på lager så jag bad om några timmar så skulle jag fixa till ett lämpligt kort, det fick inte vara alltför puttinuttigt eller sött *S* Så fort maken vaknade efter nattskiftessovning, gick jag upp och började klippa, skära, måla och klistra. Kortet var i stort sett klart när jag dammade till koppen- och kaffet splashade ut över det nu förstörda födelsedagskortet :( Nåväl, här ser ni resultatet över hastverket till 20-årsjubilarerna;


Detaljbild på "made with love"


Turligt nog så har skaparlusten återkommit idag så jag ska försöka sätta ihop ett nytt födelsedagskort. Till veckan ska det nämligen vara klart att levereras till en söt kompis som vi välkomnar in i vår klubb.... alltså vi över 30-strecket *S*

Sen har jag fått ihop ytterligare ett fodral till en chokladkaka, så här blev den versionen;


Detaljbild på FlowerSoft- snön;


Detaljbild på "God-Jul- texten" som jag klippt ut ur ett papper;


Mellan mina skaparstunder håller jag efter tvättberget som har en tendens till självförökning om man inte passar sig. Just nu är jag inne i en "sängklädsperiod" och jag har snart ett linneskåp fyllt av väldoftande, nytvättade örngott, under- och påslakan- skönt! :) Det som återstår nu är att tömma alla sängar på aktuella sängkläder och tvätta upp dessa också men det gör jag söndag/ måndag när alla kids lämnat sina rum för en vecka framåt.

Jag längtar nå grönj¤%½+skt till vi kan börja riva bastu, dusch och nuvarande tvättstuga för att sen från scratch påbörja bygget av ny, större tvättis. Med snart åtta pers i familjen behövs allt tvätt- och hängutrymme som går att uppbringa och tyvärr får bastun offras till förmån för mer plats och fräscht tvätt/ duschutrymme. Även lillan måste ju få ett skötbord och bara det blir så himla kul- att ställa iordning, fylla hyllor med babysaker och kanske hänga upp en liten mobil ovanför bädden *ler stort*

Så- nu ska jag förflytta mig tre meter till den andra stolen, klippa/klistra-stolen och försöka skapa lite *s*
Ha det gott mina vänner och tusen tack för alla kommentarer- dom gör mig glad!!