fredag 22 oktober 2010

Nu är det färdigt....

... med långrännande för vår del! Åtminstone för ett bra tag :)
Vi har varit på vår årliga, livsnödvändiga "hämta- andan- och- ladda- batterier- resa" i Hemavan och det var skönt. Sista dagen innan hemfärd konstaterade vi att man måste trycka rejält hårt för att känna nån form av puls, det är så avslappnat i kroppen att man vore stone dead om pulsen gick ner mer än den redan dalat *S*

Givetvis hade jag på tok för många scrapsaker med mig, som en flyttpackning, men jag fick användning för en hel del av sakerna. Dessutom gjorde vi ju ett pitstop på Änglafröjd och där investerade jag i lite papper, minirosor, en stämpel och lite annat smått och gott ;)



Efter shopping och matintag i Arvidsjaur fortsatte vi mot vårt mål och där och då började det snöa- sista tio milen vräkte det ner! Jag fick värsta julkänslan och vore det inte för att det är rätt läskigt att ligga ute på en bilväg i snöstorm så kunde man ju ha njutit av snötyngda trädgrenar och en ljusare omgivning. Vi fick en annan stuga än förr om åren och den här var fräsch och hade allt vi vill ha såsom bastu, kamin, tv och högt läge med fin utsikt. Tyvärr är jag inte nå vidare förtjust i insyn, jag föredrar frostade rutor framför klara- och denna stuga var såklart full av... jooo, klara rutor *suck* Detta gjorde att jag inte tände lyset när jag var på lilltoan, någon kunde ju se rakt in! Och jag hukade mig fram då jag skulle passera mellan duschen och den nybyggda bastun, full insyn i fönstret!
Näe, inget för mig. Jag hoppas därför att vi får vår "vanliga" stuga nästa år, dels ligger den högst upp på "stughyllan", dels finns det en grind i trappan (lillan ska ju med nästa höst *ler*) och dels är det ingen insyn där :)
Första morgonen i fjällvärlden

Jag, magen och min -för tillfället helskäggiga- make :)

Idag har jag haft två viktiga saker för mig. Först var jag på mvc på morron och kollade så att allt är okej med Lillan och det är det :) Hon vill inte vara med på någon undersökning utan försöker komma undan när bm försöker räkna hjärtslagen- det blir en liten jakt varje gång *S* Nu är det inte bara jag som konstaterat att det är en livlig liten människa jag bär omkring på ;) Alla mina värden såg bra ut så vi tuffar på fyra veckor till innan det är dax för nästa kontroll....

Nå- det var den roliga saken jag hade uppskriven i almanackan.... Den andra saken var mitt slutprov som skulle skrivas strax före lunch! Ve och fasa! Alla som känner mig vet att jag ställer krav på mig själv som inte liknar varken vett eller sans och jag brukar vara väl förberedd och påläst inför ett prov- men inte den här gången! Måste ju vara mina hormoner, jag skyller på dom iaf *s* Jag hade tre timmar på mig och stressfaktor 100 när jag satte mig med provet framför näsan... två timmar senare lämnade jag in mina papper och lämnade jobbet med en känsla av missnöje. Man kan inte vara nöjd då man på en tre-frågor-i-en fråga som kräver utförligt svar endast får ihop två meningar *dubbelsuck* Lär bli poängavdrag men vet ni- det ger jag blanka %§# i- sådetså! Jag får inget betyg på kursen och råkas jag bli underkänd så får jag väl ta penna, sudd och en mer påläst hjärna med mig och göra omtenta! (vem i mitt inre resonerar så annorlunda- inte jag va?!)

Något som inte stod i almanackan men som ändå hände idag var att jag köpte några av Magnolias söta julstämplar- åh så fina och roliga att måla! Nu när skaparångan fått fart vill jag inte göra annat än pyssla- och efter skrivningen idag kan jag ju göra det med gott samvete när jag får lite tid över :)

Just ja, jag måste slänga in en bild på ett kort som kära Pörni fick tidigare i höst- behöver jag tillägga att min vän är lite förtjust i rosa?! *s*
Jag å Pörni om 20 år ;)

Den fruktade svimattacken pga vår RUT-bekantskap uteblev! Det kändes rent som själabomull när fakturan kom, efter avdrag slutade notan på 700 spänn- jag putsar inte alla rutor i detta hus för den pengen, det ska jag göra klart för er! Superb!!

Som slutkläm vill jag flagga för min bloggvän Lena som nått 40000 unika besökare på sin scrapblogg!! GRATTIS! Kika in och delta i hennes utlottning vetja... och är ni lite småsugna på något att slänga ihop och smaska på så kan ni kolla på hennes matblogg

Nu ska jag mysa med familjen, sen jobbar jag hela helgen- livet är inte roligt alla dar! *ler*
Ha det gott och ta hand om er!!