tisdag 30 mars 2010

Jössesligen.....

... ni anar inte hur nära jag var en försovning idag!! När Matte jobbar natt och jag ska upp 4.45 för att jobba fm så brukar han ringa hem på morronkvisten bara för att kolla så att morgontrötta jag verkligen kommit mig på fötter- allt för att jag ska sova lugnt och gott, utan rädsla för ev väckarklocksmiss. Detta brukar vi alltid göra upp i sista telefonsamtalet för kvällen- men igår glömdes detta bort. Gulliga maken var orolig att jag skulle sova dåligt då vi inte hade nämnt något om detta i telefonen men jag sov faktiskt riktigt hårt efter en plågsamt kroppsvärkande dag och kväll.
Normalt sett måste jag upp 30 minuter innan avfärd för att sparka igång leder, muskler och hjärna men dagen idag startade på ett allt annat än normalt sätt. Klockan var ställd men inmarkerad på ons/tors vilket innebar att den inte hade en endaste liten tanke på att alarmera upp mig idag. 5.15 (då jag brukar sätta mig i bilen) ringde Matte och frågade om jag var vaken. Shit *c e n s u r*!! Upp som en jagad hare, på med kläder och iväg i rallyfart... jo just det, efter att jag hade sopat av bilen då såklart, för givetvis hade det ju snöat ännu mer under natten *suck* Jag kom i tid och tack och lov för det. Vi har nämligen en liten regel på jobbet (vissa skift iaf) att den som kommer försent ska bjuda på fika... och är det dessutom en försening på en timme el mer så är det smörgåstårta som ska stå på bordet! Vissa i hushållet har lyckats med den fadäsen för nån vecka sen *flinar och visslar* så det vore skam om även jag skulle bli skyldig en smörgåstårta, såna fula ovanor har vi inte råd med *S*

Sonen överlevde sjukhusbesöket och vi åkte därifrån betydligt lättare i hjärtat båda två. Det är inte aktuellt med någon op i dagsläget men lillstackarn måste avstå från att hoppa på studsmatta hela sommaren!! Det sved ont för han, för studsmattan hos oss och hans pappa är välanvända sommartid. Tydligen kan så stora påfrestningar öka på skadan och DÅ måste han opereras.
Nåväl, då vi var på sjukhuset fick vi oss ett gott skratt tillsammans, jag och sonen. Han är- precis som andra pojkar/män- lättimpad över små tingestar här i världen och just för dagen var det spol-anordningen på toaletten som var såååå cool :) Knappen var placerad på väggen ovanför toalettstolen och man behövde bara hålla handen framför knappen så spolade det i stolen....man behövde inte ens röra vid den!! Supercoolt *ler* Men det bästa av allt var när vi kom ut från dasset. På ena väggen i sjukhusentrén (den vägg som ligger bakom toaletterna) är det ett vattenfall som porlar ner för en klippliknande stenvägg och sonen tittar fascinerat på det rinnande vattnet och utbrister "- Jahaaaaa, är det här det spolande vattnet från toaletterna kommer?!" Precis som sin mor har han ibland en förmåga att låta munnen hinna före tanken och han insåg ganska snart efter sitt uttalande att det inte kunde vara så. För tänk om det kom bajskorvar utefter väggen!! Vi skrattade än en gång då vi passerade samma vattenfall på väg ut från sjukhuset.

Detta flaskkort fick pryda halsen på en whiskyflaska som vår svåger Niklas fick i försenad 30-årspresent igår. Gjorde en annan, lite kortare och tjockare modell än dom jag brukar göra men det passade ganska bra på den knubbiga Mackmyra-flaskan :)


Sen har jag "uppvaktat" min gulliga scrap-vän Lena i efterskott när hon fyllde år.


Imorn är det en spännande dag. Jag har sökt en intern tjänst på jobbet och jag är en av dom lyckligt lottade som får komma på intervju. Jag har aldrig kört en traktor och än mindre en stortruck, en som lossar ett helt släpvagn timmer från tradare i ett nyp!, och dessa två fordon ingår i tjänsten. OM... ponera OM jag blir erbjuden jobbet, så hoppas jag att åtminstone en liten del av det beslutet grundar sig på min personlighet så att det inte bara är kvotering som spelar in. Visst är det krasst, men verkligheten ÄR så att är du snopp-lös på en manlig arbetsplats som ju en fabrik är, så har du fördelar bara för det! Tyvärr väcker det ont blod i vissa men å andra sidan är det sak samma på kvinnodominerade arbetsplatser- fast där ska man helst ha bihang nederom naveln för att erhålla fördelar ;)
Oavsett om man är man eller kvinna så är det ändå alltid bättre för självkänslan och välmåendet om man blir sedd och uppskattad som person och som en duktig medarbetare och inte bara ett kön!

Nog om detta. Nu ska jag krypa ner i lopplådan för en liten bladvändarstund :)

Ha det gott mina vänner, sov så gott och så hoppas jag ni lämnar en kommentar efter er så ni inte drabbas av fotblåsorna jag önskat till alla som är bra på att kika in här men dåliga på att ge sig tillkänna *S* Jag är riktigt uppriktigt glad över alla besök jag har här i min blogg men jag skulle bli ännu gladare över en kommentar av något slag.... bara några små, enkla ord innan ni kryssar er vidare! :)