söndag 11 april 2010

Spamvarning...

... i min blogg :) Så kan det gå när man uppmanar sina vänner att skriva ner kommentarer... och när man råkar nämna att man ska uppdatera! Jag är iaf glad att kära Pörni verkligen tagit mig på mitt ord och att hon så ivrigt väntar på mina uppdateringar att hon kan slita sig från sin nya ovana- facebook *s* Tummen upp gums :)

Min jobbintervju kändes bra, det var avslappnat och vi hade ett givande samtal... om det sedan går vägen- och om jag kan tänkas acceptera tjänsten om den erbjuds- återstår att se. Jag trivs med min nuvarande arbetsplats men samtidigt är jag inte främmande för att prova på något annat och den tjänst jag sökt på nu är en mer öppen process och lite mer fysisk men det gör inte så mkt- jag behöver ett rörligt jobb känner jag. I dagsläget- om allt går som det ska- så har jag mest ett övervakningsjobb med fasta ronderingar och provtagning. Många har den uppfattningen att "på Kappa sitter dom bara med fötterna på bordet och gör ingenting"- och grejen är den att har man ett övervakningsjobb så behöver man inte göra så mkt om allt går bra! Vi brukar skämta och säga att cheferna är som mest nöjda då vi sitter med fötterna på bordet för det innebär att fabriken går bra :) Detta skämtar man inte om på alla avdelningar för vissa ställen är ju precis tvärtom- där är det full rulle på fötterna hela tiden och skulle dom sitta still DÅ går det inte bra.
Nog om jobbet.....

Vi har ett überunderbart väder idag, HELA familjen har varit ute på gården idag och gjort diverse saker. Pappa i huset har skottat snö och klättrat på taket för att rensa ur hängrännorna, barnen har hoppat hopprep, kört sparkcykel och klättrat i sin skogskoja och stundtals har det varit "pressar-läge" i solstolar och på liggunderlag :) Svärmor och svärfar var förbi en sväng med lillkusinen V men det blev ett snabbstopp, sen hägrade solstolarna hemma i byn för svärmor *ler* Klok kvinna :)

Jo, det måste jag ju berätta om. Vi hade bjudning hemma hos oss i fredags- skitmysigt :) Pörni och Anders käkade tacos med oss och sedan kom Nicke och Mia ner med sina barn. Vi spelade spel, åt snask och drack lite godricka. En mycket trevlig kväll i goda vänners lag!!
Dagen efter trillade Robban och Millan in här, det är mina "gamla" vänner sen många år tillbaka och vi har inte setts på evigheter så det var skitkul!! :)

Våra bilar glänser som ballar i månskenet, äntligen kom ett bra väderläge så kära maken kunde tvätta av dom. Speciellt lilla skruttbilen behövde en putsning- vi har nämligen kört omkring med en ruskigt skitig bil- och någon vänlig själ har passat på att pryda ena dörren med en ditritad snopp- yes you heard me *s* Barnen tyckte det var skitäckligt att nån hade ritat en sån tingest mitt på dörren- men just då tänkte praktiska mamma mest på att barnen blivit ordentligt i-tutade att man INTE får rita el skriva på bilar- oavsett ålder el skick på lacken! Det kan rimma illa för en 8-10- åring då man ser att en vuxen gjort så (snorren uppkom nämligen på vår parkering på jobbet- där endast folk ÖVER 18 år får jobba) Nåväl, innerst inne skrattade jag faktiskt åt saken men jag hoppas att konstnären ifråga inte gör om det för SÅ kul är det inte med ditritade saker i det grusiga lerlagret som hamnar på bilarna den här årstiden.

Här kommer ett kort som jag hoppas har nått sin mottagare, det är nästan en vecka sedan födelsedagen passerat så jag håller tumme och tå :) Det är en bilintresserad kille som lämnat sitt 17:e levnadsår för att fylla krogmyndig och han kallas Trolle, därav det lilla trollet på insidan *ler*





Detta kort hamnade i Vuollerim hos Mia´s bror som firat sina första 30 år på jorden och det var ett hastkort som jag hade gjort bara för att ha ett "bra-att-ha"-kort... men så åkte det iväg och lika glad för det var jag *ler*


Nu har jag faktiskt inte tid att sitta här mer, barnen ska duschas efter en trevlig omgång familjebowling med efterföljande skräpmatsmiddag. Sedan vankas det familjebyte, det är dax för våra små "flyttfåglar" att byta tak över huvudet och idag åker även min kull då jag och Matte ska till Ebbenjarka med jobbet imorn. Där blir det övernattning med dueller skiftlagen emellan samt badtunna, middag och annat mys :)

Ha en skön söndag!!