fredag 23 april 2010

Hallelujamoment.....

... drabbade mig idag- nästan iaf! Jag har dom senaste veckorna haft problem med min kära Iphone- tro det eller ej- och det har gjort mig frustrerad!!! Varje gång jag försökt uppdatera mina hemladdade program/spel (apps) och varje gång jag hittat något roligt som jag vill ha, så har det kommit upp att jag har "billing problems" *gaaah* Oavsett vad jag gjort för åtgärder i mobilen och via datorn så har mitt I-tuneskonto inte fungerat. Idag skulle jag ringa supporten på Apple och när jag satt i telefonkö så surfade jag runt för att kolla vad en support kostar. Första 90 dagarna är det gratis men sen kostar det- och VAD det kostar är inte direkt skrivet i stora siffror eller bokstäver utan jag fick leta! Medan jag sitter i telefonkö och lyssnar på nån halvtaskig låt, hittar jag äntligen en prisuppgift; "Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan" . Jag kan tala om att det inte hann passera nå hemskt många sekunder innan jag ströp av samtalet- eller rättare sagt hoppade ur telefonkön. 495 spänn!!! Sjukt!

Slog numret till Telemäklarna där jag köpte min underbara tingest och voila! Killen jag snackade med hänvisade mig till min bank för det var där problemet låg. Eller... egentligen var det hos mig det hade felat men via banken kunde jag rätta till allt. Swedbank har nämligen för flera veckor sedan krävt att man ska verifiera sitt visa-kort om man handlar med det på internet och detta hade jag ju såklart missat. Via internetbanken utförde jag knapprande åtgärder och nu funkar allt igen *lycklig* Vore det inte för den snälla telefonförsäljaren så hade jag aldrig fixat detta, för jag hade inte en tanke på att det var där lösningen fanns- så nu vet ni det alla med samma problem :)
Tänk vad elektroniken kan ställa allt på ända!!

Tidigare idag när jag hämtade barnen från skolan hamnade jag mer eller mindre av misstag på vår lokala radiokanal där dom för tillfället spelade hårdrock. Jag njöt, höjde volymen och trampade ner gasen lite mer än vanligt... så började jag lyssna på den aktuella texten och brast ut i skratt. Mina medtrafikanter måste ju ha trott att jag var ny-utsläppt från nån låst avdelning när jag kom gasande i full fart med ett gapskratt i ansiktet :) Enkelt översatt sjöng sångaren att kvinnan skulle stänga ögonen, sära på benen och slappna av så att han lättare kunde komma in... i hålet!! Jamen...! Vad är det för sång?! Tur att inga barn var i bilen och att dom sjöng på engelska- annars hade jag väl fått ett och annat att förklara *s*
Eftersom jag är en tänkare- på gott och ont- kom ju efterreflektioner... Man kan lika gärna tro att det är en "rape-låt" eller vad jag ska kalla det (när ena parten inte är lika villig som den andra), och då blev det helt plötsligt inte lika kul längre! *suckar* Att man ska krångla till det i huvet! Nåja, vem har sagt att livet ska vara enkelt?!

Detta kort ska levereras till en jubilar som blir 40 bast. Den goa tanten är en av mina nya stämplar från Stämpelboden- me like :) Har gubben oxå men han kommer kanske framöver, när nån gubbe jubilerar *ler*


Igår efter besöket hos min underbara, förstående sjukgymnast hämtade jag Monkan och sen satt vi och stämplade och surrade i några timmar. Härligt med lite nytt i pärmarna med uppstämplade motiv :) Var oxå "tvungen" att slänga in en beställning hos Ljuva änglar. Hon har så många fina saker och det är alltid en snabb och trevlig kontakt vid beställning.

Idag har vi haft småttis-besök då Mattes syster kom med sina barn. Det är på barnen man ser att tiden går (och vi med den). Dom hade växt till sig och blivit så "stora", även om det inte är SÅ längesen vi träffades sist. Storasyster är snacksalig och riktigt duktig på att prata och även ur lillebrors mun har det börjat bubbla ut ord :) Det är nu man ska bita sig i tungan så att alla fula ord stannar kvar- för skulle man råka säga något så kommer ekot tillbaka ur lillmunnen som ett brev på posten *s* Barn är läraktiga!!

Tack för dom gulliga, uppmuntrande kommentarerna i förra inlägget, det värmer!! :)

Ha en skön helg och njut av den, ni som kan (själv jobbar/äter/sover jag heeeela helgen)