onsdag 28 april 2010

Magerkråka....

... är Mattes nya smeknamn på mig :)
Jag har nämligen gått ner 1,5 kg på några dagar- och det kände han uppenbarligen väldigt tydligt då han kramade om mig igår *S* Kunde leende upplysa han om att det ändå är +18 kg *host* som tillkommit sedan vi träffades första gången. 18 KILO!! Men söt som han är (eller kanske bara gentlemannamässig *flinar*) så sa han "18 kilo mer att älska" *ler stort* Det var fint sagt!

Jag kan faktiskt erkänna att jag gärna haft kvar mina 1,5 kg och sluppit den pärs jag genomlidit- på sant! Jag har plågats av.... magsjuka.... båda vägarna! *urk* Jag jobbade fredagnatt som vanligt och då jag vaknade lördag eftermiddag kände jag att det vred om nåt så vansinnigt i magen och det var bara att rusa på dass- besök nr 1 av X antal gånger. Eftersom vi hade övertidsblockad och var exakt antal pers som jobbade så tog jag mig i kragen och åkte till jobbet- för med kaxig stämma hade jag under fredagsskiftet basunerat ut att JAG minsann inte skulle vara den som fick fabriken att stoppas i förtid, och då hade jag min eländiga värk i åtanke. Så dumt- såna uttalanden ska man inte utmana ödet med! Nåväl, jag hoppades innerligt att det var gårdagens sallad som ställt till det i magen- och att det inte var magsjuka- men på vägen till jobbet kände jag att det inte alls var bra i kistan. Väl framme stämplade jag in och tog mig till damernas omklädningsrum. Där var det återigen kört, jag hamnade som en djupstuderande toalettstolsundersökare- och där blev jag kvar en stund. Ringde upp till kollegorna i kontrollrummet och sa att jag gav upp och begav mig hem- djupt bedrövad och ledsen över vetskapen att mina stackars kollegor skulle få merjobb pga mig!
Tack och lov fick dom dispens från högsta strejkförhandlarbordet att ta in en ersättare för mig eftersom planering inför strejk redan var igång. En gullig kollega till mig ringde och läste in detta på talsvar så att jag inte skulle ligga hemma och må dåligt för det, det räckte med magsjuke-illamåendet *ler*

Nu lyckades vi strejka i hela 12 minuter (läs artikel HÄR) innan avtalet blev klart och jag är jätteglad att vi inte hann elda ner eller göra andra drastiska åtgärder. Det var i princip bara att tuta och köra igen :) Jag har dock inte tutat och kört ordentligt förrän ikväll. Jag har haft väldiga problem med magen men nu ska jag jobba dom sista två nätterna innan ledigheten :) Blir skönt att komma tillbaka, däremot känns det som att jag är smått omtalad på jobbet. Fler än en har frågat Matte hur det är med mig och sagt att dom hört att jag varit ledsen för att jag blev sjuk "vid så olämplig tid" (om nu sjukdom kan komma lämpligt då man arbetar) och jag vill ju inte bli omtalad på det sättet- men vi får se, jag lär ju få höra det ikväll isf *s*

Senare samma lördageftermiddag som jag blev sjuk, klagade bonusdottern över magknip, hon grät och ville till en doktor- och detta är inte en tjej som piper i första taget!! Som väntat så fick inte hon heller behålla något- varken uppåt eller neråt- så där låg vi som två stackare och fick turas om i samma toalett, avspärrad för övriga familjemedlemmar.
Tänk att "nära-döden"- känslor kan uppkomma bara genom att man har magsjuka... har man dessutom båda vägarna så är det lätt genomjävligt... och har man huvudvärk på det så , ja då är det helt genomjä....ja ni vet vad jag menar!

På grund av min vekhet och mitt "säng-toa-säng-toa-maraton" så har jag inget alster att visa upp. Det har inte funnits i min värld att jag ska pyssla- och DÅ är det illa!! *s*
Jag har dock uppmärksammat något kul- mitt räkneverk har tickat förbi drygt 15 000 besökare!! WOW, vad glad jag blev då jag såg det!! Tyvärr är det försvinnande liten del av mina besökare som ger sig tillkänna men jag är ändå glad över det intresse som fortfarande verkar finnas för min blogg :) TACK alla ni som kikar in här.

Snart är det dax att sticka iväg på ett föräldramöte. Jag tog på mig att delta i föräldragruppen för stora dotterns fotbollslag i år, deras sista 7-mannasäsong. Och det är som dom säger "små barn, små bekymmer" vilket gjorde att jag passar på att vara med nu, innan 11-manna, för jag gissar att det inte blir mindre att göra då. Har hunnit med ett besök hos min vän Lisa idag och fått peruken fixad och jag blev jättenöjd (men det är inte svårt att bli nöjd då hon är så duktig på det hon gör) så nu är det "svänga- lite- med- nyfixat- hår", möte och nattjobb som gäller :)

Ha det gott därute i vårSverige!!