söndag 2 maj 2010

Glad maj på er....

... eller vad jag ska säga :)
Hoppas ni hade en trevlig valborgsmässoafton- det hade vi! Vi var hembjudna till Anders och Pernilla, där vankades grillmiddag tillsammans med nämnda personer och hennes föräldrar. Sex vuxna och fyra barn vid middagsbordet :) Efter mat- och dryckintag promenerade vi tvärs över gatan till Pörnis syster med familj. Där satt vi runt eldstaden och grillade korv, surrade och kikade på den stora privata majbrasan som var tänkt att bålbrinna men som bara fjespyrde och bolmade rök över hela nejden *s* Det strömmade till folk löpande under kvällen så tillslut var vi ett jättegäng som hade knytis vid elden... det var sittunderlag, renskinn, ketchup och grillpinnar som skickades runt i en enda stor röra- och det var skitmysigt! Ju längre kvällen led desto högre ekade skratten runt elden, kan det ha berott på en och annan öl innanför västarna?! (eller rättare sagt vinterjackorna *flinar*) När så kylan lamslog även oss härdade norrlänningar, var vi ett gäng som gick in hos syster med familj och där blev det danstävling *s* Ja, du läste rätt!! Stor som liten, i princip alla var med och tävlade i "Just dance" på Wii-spelet. Jösses vad svårt det var men minst lika kul! Och betänk- det är inte ofta man får se fullvuxna karlakarlar vicka på höfterna och tjuta med i Katy Perrys "Hot N Cold" exempelvis. Jag skrattade så jag hade kramp! Klicka på länken ovan så får du se en av låtarna som kördes under kvällen- tänk sedan att du har två manliga tävlanden som står bredvid varandra med en wii-kontroll i vardera hand, blicken fastnaglad vid tv-skärmen, ett hummande försök till att sjunga med i låten- och så alla höftvickningar och huvudskakningar på det!! Det var en upplevelse :)

Här kommer ett kort som jag knåpat ihop, detta är till en tjej som inte fyller än på ett tag och för att hon inte ska lista ut att det är hennes kort så har jag suddat bort datumet på en av dom små tagsen :)


Tags fastsatta i spetsen med mini-säkerhetsnål


MS- punchen har gått hårt :)


Sen måste ni in hos min smålandsvän Lena!! Hon har en väldigt fin blogcandy med två olika vinster, anpassat både för scrappare och icke-scrappare :) Klicka på bilderna i sidebaren så kommer ni till hennes fina blogg men gör det NU för vinnaren dras 10 maj!

Som pricken över i:et så har jag blivit förärad en award från Lenas gulliga mamma Eva :)


Jag är tråkig och skickar den vidare lite allmänt, för det finns så många som helst inte vill vara med i award-svängen och även om jag har flera som jag vill tillägna en award så låter jag bli *ler*
Uppgiften som följde med awarden var att berätta sju saker om mig själv som inte redan står i min personliga presentation på bloggen och även om jag gjort ngt liknande förut så försöker jag hosta fram sju saker om MIG;

1. Jag har blivit en dålig förlorare med åren. Är dessutom lättpsykad och har "känslo-knappar" som maken mer än gärna trycker på när vi spelar spel av olika slag *flinar* Detta finns till viss del även hos min kärlek så jag kan tillägga att vi inte bråkar el diskuterar ekonomi och andra "vanliga" äktenskapsproblem hos oss, vi gnabbas vid spel ;)

2. Jag känner mig rik som har så stor, fin familj där alla barn och vuxna fungerar bra ihop. Alla har hittat sin egen plats i familjen och det finns en innerlighet, värme, glädje och godartad respekt mellan var och en!

3. Jag älskar att få blommor, både snitt- och krukvarianter. Däremot önskar jag att det följde med en vas nångång om sänder för det är ebb på vas-fronten (ett bra smygtips så här i maj-tider *ler*)

4. Lever efter mottot att allt har en mening! Däremot kan det dröja länge innan man ser/förstår meningen med vissa saker.

5. Mitt ego växer med åren. Saker och personer som bara tar energi utan att ge något tillbaka har allt mindre att hämta hos mig. Är fortfarande lite vek och mesig men jag jobbar på att sålla bort det som urlakar mig.

6. Fotbollssäsongen har dragit igång- och jag skäms när jag erkänner att det är rätt så jobbigt- tre aktiva barn med minst tre tillfällen var/vecka!! Tur för mig OCH barnen att maken är fotbollsfanatiker :)

7. Jag längtar till sommar och bara, brunbrända ben. Då får jag äntligen "lufta" min tatuering som pryder hela vänster smalben (en murgröna som slingrar sig runt hela benet) Tänk vad man kan hitta på i vuxen ålder *s*

Det var sju saker det.

Nu tror jag att det är dax att förflytta mig tre meter, till pysselhörnan. Har fått upp värsta ilet och det kan behövas, för det ligger några beställningar och väntar på att färdigställas.

Ha en skön avslutning på helgen!!