måndag 10 maj 2010

Bad parents....

... vi är självutnämnda sådana!!
Jag skäms över fredagens incident men ska ändå delge er den- om inte annat så för att visa upp kortet jag tvär-scrappade åt den för dagen räddande ängeln :)
10-åriga sonen har för ganska länge sedan kommit hem med en lapp där det stod att det var läs- och mysdag fredag 7/5 och barnen var tillåtna att ta med godis, popcorn, dricka och något skönt att sitta på, t.o.m en saccosäck var okej bara man kunde bära den själv. Hmm... vilket barn tror ni var den enda i klassen som inte hade med sig något av ovan nämnda saker?!?! Jo, våran lilla kille. När jag och Pörni var utanför skolan för att hämta barnen såg jag ett barn som bar omkring på en saccosäck- och då slog det mig!! Min kära vän skrattade gott åt min panik- jag lovar att det kändes i maggropen och det syntes nog i ansiktet oxå! SKIT! När så sonen kom till bilen så kramade jag om han och frågade om vi glömt ngt på morgonen... han nickade men sa med ett leende att fröken hade fixat gotta åt han. Snabbt som ögat kubbade jag och sonen in i klassrummet där jag tackade henne så mycket för att hon varit snäll och hjälpt han lösa problemet. Den underbara människan hade inte ens ringt hem till oss (vi var lediga båda två och hade lätt åkt iväg som skottspolar för att inhandla snask) utan hon hade tagit sonen i sin bil, bränt ner till stan och låtit han handla dricka och nå gott och detta betalade hon!! Till saken hör att vår kille är känslig och det är "lille skutt- tårar" när han är ledsen men detta hade hon alltså rådit bot på.
I helgen har jag scrappat detta kort åt henne och insidan gömmer en sedelficka så att jag kunde få återställa det hon hade lagt ut.


Det finns änglar- så är det bara!!! :)

Annars då?! Jo, i torsdags blev jag ett år äldre och förhoppningsvis lite klokare *S* Mitt magnetalfabet från Making Memories som jag beställde åt mig själv i present kom så passande på min födelsedag (och på frökens kort här ovanför har jag provat stämpla "Tusen tack" med det, fint va?! *ler*) Jag har blivit uppvaktad i omgångar från torsdag till söndag och förutom att jag fått fina saker så uppskattar jag att mina nära och kära lägger tid och energi på att fira lilla jag, det gör att jag känner mig rik :) Att jag inte haft något samlat kalas beror på att helgen gått i fotbollens tecken. Tre av våra barn har haft utomhuscup och det blev många matcher och ett evinnerligt körande fram och tillbaka mellan hemmet och planerna. Lördag hade två av barnen samling 7.30 och sista matchen för dagen slutade inte förrän kl 22 så det behövdes inte någon vaggvisa vid läggdax (fast det behövs inte i normala fall heller *ler*) Stora dottern fick dessutom en rackarrökare mitt på snoken när hon stod i mål så hon däckade med blödande näsa- bara det kan vara nog så påfrestande (speciellt för mamman som nästan blev gråt-färdig vid smällen) Hade det varit jag som fick ett så hårt skott på näsan skulle jag ha krävt bil med blåljus medan dottern pluggade igen näsborrarna och återvände till målburen efter halvlek- det är hårt virke i tjejen!! :)

I fredags var jag och mitt skiftlag ut på restaurang och avtackade en arbetskamrat som går i pension. Mycket god mat, trevligt sällskap och styrdans till 00.30, det blev en superkväll :) Tyvärr kostade det på, 4.30 hade jag en brännande smärta i båda benen så det blev medicinering och nattvandring i några timmar innan jag kunde komma till ro igen.

Måste bara få visa upp en jättejättefin vers som Monkan hade satt i mitt födelsedagskort, den rörde ända in i hjärteroten :) (klicka på bilden för större text)


Sen fyller min kära lillebror Andreas 29 år idag och detta kort har rest med posten ända ner till Göteborg :) Till saken hör att han är rätt långhårig och mörk på skallen och han har ett skönt, avslappnat sätt så denna lilla filur passade in på han *S*


Ojoj, klockan rusar! Mina biobarn ska snart till sitt andra hem så jag måste slita mig från datorn och fixa lite middag och packning.

Ha det gott mina vänner och sköt om er!!