måndag 24 maj 2010

Atjoooo....

... prosit!! Så har då den eländiga pollenallergin slagit till med full kraft! Tyvärr var jag- som vanligt- för sent ute med förebyggande medicinering vilket jag får lida för nu. Jag nyser, ögon och näsa rinner och det kliar kopiöst i ögon, näsa och hals! Är jag dessutom i närheten av ett pälsdjur, ja då är det kört för en vanlig vettig konversation, då är all fokus inriktad på vätsketork av olika slag ;) Var förbi lilla mor idag men fick bege mig hemåt då jag inte fixade att vara under samma tak som "väldens bästa Viktor" Tycker SÅ mkt om denna vovve men tyvärr tål jag inte ens han nu när det är små elaka partiklar i luften!

Jag vet att jag varit USEL på att uppdatera men det blir så mellan varven. Jag har varit ner till Sthlm på min andra certifieringsdel och det var lite lättare den här omgången= inte lika mkt matematik. Dessutom blev vi utbjudna på räkfrossa på båten m/s Strömma och det var en trevlig upplevelse. Vi är tre pitebor på vår kurs och innan kvällen var slut hade vi sjungit vår "nationalsång Kwad´n" och lärt alla att säga ÖL på ett norrländskt sätt :) Klicka på sista länken om du vill se texten eller höra på visan men ett tips (speciellt för sörlänningarna)- högerklicka på "Lyssna-länken" (som finns längst ner till vänster på text-sidan) och öppna upp låten i ett nytt fönster så du kan ha texten framme medan du lyssnar *ler*

Kidzen har kommit igång med sina seriespel så nu är det fotboll som gäller för hela slanten! Varannan vecka är det lugnare då vi inte behöver hålla koll på alla träningstillfällen men dom veckor vi har barnen är det fullsmockat i almanackan- vad gjorde vi utan den agendan?! Antagligen levde vi i kaos och katastrof :) Visst- det har funkat förr i tiden utan almanackor men då såg inte samhället eller familjeuppbyggnaden ut som idag.

Det roliga med våra kottar är att trots många timmars föreningsaktivitet så har dom ork och lust att umgås och utmana varann när dom kommer hem. Dom spelar bandy, fotboll och basket den här årstiden och på vintern är det bordshockey, innebandy och pingis som gäller (bilgarage- vad är det?! Vi har en idrottsanläggning i vårt garage vintertid *s*)

Fotat av söta 12-åringen med livet som insats! Klicka på bilden så får du nästan bollen i plytet *s*

Scrappandet då? Nja, det har som i princip legat nere då jag haft så sjukt mycket att göra. En sak som jag fått till (och som jag får visa- vissa kort ligger och väntar på att nå mottagaren) är prislistan till stora dotterns fotbollslag. Jag är med i föräldragruppen och har i år hand om det mesta rörande fika- schema/väska/prislista och även telefonlista. Givetvis var jag tvungen att göra en lite roligare prislista och till det tog jag "Skogstokigas" stämplar som passar ypperligt till det ändamålet :) (har använt min lamineringsmojäng rätt flitigt här för väderbeständigheten!)


Denna underbara tingest måste visas upp!

Kärleken köpte denna åt mig i födelsedagspresent- och det är inte för att själv slippa undan om den tanken föresvävade dig *s* Näe, är det nån som brukar massera i familjen så är det vår 12-åriga tjej. Jag kan lova att jag njuuuter när jag sitter på dynan som både masserar och värmer så skönt (jopp, det händer att jag somnar där oxå *ler*) Som tur är så är varje program på 15 min och sedan stänger den av sig själv så det är ingen risk att sitta där och bli söndermörad ;)

TACK alla ni som grattat mig på födelsedagen! Jag blir SÅ glad- oavsett på vilket sätt ni hört av er så är det lika uppskattat och välkommet!
Min småländska bloggvän Lena postade ett brev åt mig innehållande ett ursött kort som jag ska visa upp när jag lagt in det i datorn. Dessutom fick jag ett par örhängen- tack söta du!! Jag blev alldeles rörd över omtanken!!

Så... en nätt liten uppdatering va?! *S* Är lite smånöjd själv för jag hade lätt kunnat göra inlägget tre gånger så långt eftersom mkt har hänt sedan sist men.... ibland måste man sålla :)

Ha en skön måndagkväll och njut av utelivet (ni som kan!)