onsdag 24 mars 2010

Redan första april?!

Näe då, jag vet att det inte är den fördömda lurardagen än (jag brukar gå på det mesta- naiv, godtrogen...eller bara förbenat blåögd?!) Hur som haver så fick jag verkligen bita mig på insidan av kinden- hårt!- i går då Matte gjorde en riktig fuling och drog barnen vid näsan. På tal om näsa så kan jag för mitt liv inte fatta hur ungarna kunde missa den vederstyggliga lukten i köket... lukten av.... lever *urrrk* Nejnejnej... jag äter inte kroppens reningsverk, inte på några villkor!! Men det gör våra barn- uppenbarligen :) Kraxet i kråksången är bara att kära husmannen inte är ärlig alla dagar- en liten vit här och där sprättar han omkring sig likt en tupp på gårdsplanen, men till hans försvar så är det aldrig av en dålig eller elak anledning. Är man född spjuvrig så är man :) I detta fall har han alltså sagt åt barnen att det är hans egenhändigt gjorda köttbiffar dom äter- och dom glufsar i sig med god aptit och mitt i allt utbrister äldsta sonen -"det här har du gjort bra, det här är nog bland det godaste du lagat!" Jamen jag nästan dog- av återhållen skratt och en dutt skam! Fult av oss men barnen fick iaf i sig gott om järn... och annat som JAG inte vill ha i munnen... det sista jag vill bli bjuden på är just lever, jag ryser bara vid lukten!! Då får det vara hur nyttigt det vill!

Här är det hurtiga livet igång, idag var det ju återigen dax för lite motion *suck* Jag packade min väska med allehanda träningsattiraljer- men sen tog det tvärstopp. Kände mig som en tjurig sex-åring då jag drog i handbromsen och vägrade stänga in mig på ett gym då det var strålande sol, takdropp och fågelkvitter runt omkring mig. En promenad skulle det bli- och det blev det. Tekniska Matte fixade ett program i min fån - runkeeper - och genast blev promenaden SÅ mkt roligare :) En morot vippandes fram och tillbaka framför näsan är vad jag behöver... och detta program blev just den sporren/ lockelsen jag suktade efter. Nu ska jag bara flirta till mig en hållare (av maken såklart) till hojjen så att min kommande cykelkarriär får sig ett framåtsving :) När snön tinar bort finns nämligen inga BRA ursäkter till att köra bil dom sex kilometrarna som vi har till jobbet.... det ska möjligtvis vara veckorna då vi har barnen boende hos oss, då måste dom ju ha skjuts och hämtning... men övriga veckor, hmmm, njäe- inga BRA ursäkter i övrigt!

Skaparlusten är stooor och jag skulle kunna sitta i min pysselhörna dygnet runt- men det gör jag såklart inte *S*
Påsen i sin helhet


Tändsticksasken i fokus :)
Den här "krya-på-dig-påsen" blev till idag... bara för att... *ler* Doftljusen luktar ljuvligt gott och jag tror att tändstickorna innehåller extra power bara för att asken är pyntad *S*
Sen har jag lite kort som jag håller på i några dagar till, mottagarna har inte fått sina leveranser än :)

Nu ska jag joina familjens 00:or hos mormor L, dom tog en promenad dit för att stämpla upp lite påskmotiv. Scrap- skadade måntro?! *S*
Ha en skön onsdagkväll!!