måndag 22 mars 2010

Fläskhäng....

... och andnöd har drabbat mig idag! Jag blev nämligen- mer eller mindre- ivägknuffad till StepIn av och i sällskap med maken. Okej.... att träna kan väl gå an- men varför ska det vara stora speglar uppsatta runt hela träningslokalen?! Jag menar, måste man bli påmind om hur ofräsch och dassig man ser ut då man gör ett tappert försök till muskelövning?! Kom på mig själv med att se ut som en sidledsvickande,rödkindad sumobrottare där jag satt på träningscykeln och kämpade för att få runt pedalerna utan att ramla av sadeln. Jösses!! Nåja, efter träning och dusch så kändes det iaf bra att ha kommit igång... synd bara att latmasken har drabbat mig så hårt att jag inte kommer mig iväg på egen hand- än *ler* Tanken är väl att det ska bli bättre med den saken (*viskar* och så länge Matte tror att han måste "tvinga" iväg mig så följer han ju med- och jag får sällskap *blink*)

Kursen i Sthlm var otroligt jobbig men samtidigt otroligt rolig och otroligt givande! Jag är och har aldrig varit någon matematiker med överdrivet logiskt tänkande och just dessa dagar var inriktade på - matematik! Vilka uträkningar!! NÄR i den normala vardagen brukar man räkna kJ/kg*kg/s=kJ/s=kW?! Huvva.... Men hur det än var så fick jag en aha- upplevelse med mig hem, så nu ser jag fram emot nästa kurstillfälle som är i maj.

Helgen som var blev en lugn och skön helg. Fredagkväll var jag hembjuden till Pörni som var gräsänka, sambon var nere i Skåne och då blev mamman i huset sällskapssjuk ;) Eftersom jag varit borta som hela veckan och var grymt "Mattias-sjuk" så blev det bara några timmar men vi hann med att mysa, surra och sippa på lite vin *ler* Under tiden kom en till vän åt P samt hennes syster och föräldrar förbi och då blev det ju ännu mer surr *S* Klockan 23 fick jag hämtning så det blev en förhållandevis tidig fredagkväll. Sen var det bara rekreation och batteriladdning inför kommande barnvecka.

Detta kort är inte av bra kvalla men så har ingen anklagat Iphone för att ha en kanonkamera! Det är en söt 6-åring som fyllt år och då blev det ju ett riktigt tjejigt kort i rosa :)


Så... gångna veckans rapportering är till ända... och då är det en hårt nedskuren version :) Ha en skön måndagkväll och ta hand om er!!