torsdag 7 juni 2012

Vi är på G...

...med stora sonens studentskiva! Massor kvar att göra innan det smäller imorn men hä sko gå som vi säger i pite ;) Tårtorna är beställda, helvita prinsess som jag själv valde att dekorera, fina Sus och Janne har lånat ut värsta partytältet som matte har monterat mellan alla j*vla regnskurar som dag efter dag blöter allt som går att blöta och som bara hållit upp för små pinkpauser... typ...
Maten till buffén är lagad, studentplakat är hämtat. Det som återstår att göra innan avfärd vid 11-snåret är; (håll i hatten!!)
- Duka i tältet med dukar, engångsartiklar, servetter.
- Hänga upp ballonger och serpentiner.
- Klutta på fem olika röror på snittarna (sorry BästMatte att jag använder så simpelt ord som snittar *flinar*)
- Lägga upp maträtterna på serveringsbrickor (så dom bara kan plockas ur kylen och plastas av)
- Hämta förbeställd ros att hängas runt stora sonens hals.
-Duscha och försöka oss på processen att göra änglar av apor ;)
- Hämta övriga barn, som på studentkillens önskan ska vara med och "liva" upp stämningen lite (syskonkärlek?!)

Tro inte att jag klagar över allt som ska göras, jag bara konstaterar. Jag känner mig rik och tacksam över att jag har så många fina barn under mina vingar, att vi får äran att hålla i det stora firandet och att stora sonen förhoppningsvis är först ut av sex studenter :)

Återkommer med mer om student, skallebang och ledighet. Sally har varit uppe i heta tempen 39,9 idag och sover ohyggligt oroligt pga febern, hostan och snoret :( Stackars lill❤

Bjussar på nån liten bild och sen är det kramkalas med JB, det behövs om jag ska orka upp i tid :)

Lilla 10- bitars...

...stora 20-bitaren

Taskig kvalla, gör ett nytt försök imorn!

Alldeles nyligt uppsatt, ska finjusteras och pyntas :)

Snark, snark mina läsare och vänner!!
KRAM