måndag 18 juni 2012

VIP och pannsmäll...

...på en och samma kväll!
Ska vi börja med vip? Jo, det gör vi....
Våran vän Pörni har äntligen infriat sin önskan om att driva eget och imorn slår hon officiellt upp portarna för sin inrednings- och blomsteraffär Tistel Växter & Interiör. Affären ligger i centrum i Norrfjärden och jag hade turen att få en inbjudan till VIP- kväll ikväll och oj, vilken fin butik!! Det är en sån där som man måste komma till flera gånger för det finns så mycket fint och varje gång man vrider på huvudet så hittar man nån ny sak som man inte upptäckte vid förra huvudvridningen ;)
I butiken finns prisvärda saker för alla smaker, och det är inte bara inredningssaker utan smycken, trädgårdssaker och blommor av alla de slag. Vill du ge bort en bukett snittblommor, ljuslyktor, flytljus, bordslampa eller kanske en liten krukväxt- gör ett besök på Tistel! :)

Jag köpte denna fina välkomst-ställning och den fick prydas av en naturtrogen murgröna i plast... För gissa vad som kommer att hända med den där vackra tingesten varje gång lillskrållan passerar den när hon går in och ut genom ytterdörren?! Blomtuggning och bladslakt :( Näe, fuskblomma funkar betydligt bättre på bron :)

Sen fick jag ett av mina kärleks-il och kom på att jag skulle bära hem en blomma åt bästMatte. Vännen och en av Pörnis högerhänder- Lisa- snickrade till en superfin bukett som jag gav min snyggo som snällt fixat nattning av lillan medan jag smet hemifrån...

Nu är vi alltså inne på pannsmäll....
För när vi sitter i sköna soffan efter hemkomst, blompussning och med varsin festis (jo, faktiskt en riktig barnfestis!) och just ska börja se en film så sneglar jag ner mot min mage som ju är fet som på en gravid... på sant....Följande konversation utspelar sig mellan mig och han- som- inte- är- rädd- om- sitt- liv;

- Matte, kolla här! *pekar ner på min mage*
Matte kollar högst ointresserad
- På vad?!
- Jamen på min feta mage!
......
- Jahaaa.... Jag trodde det där var dina bröst....

Ni vet- om han inte var så snabb och ursäktade sig och sa att han bara skojade så hade pannsmällen suttit som ett schmäck mellan hans ögon.... Och celibatet hade införts OMG! ("banka-bäver-förbud" kanske händer ändå, baraföratt *flinar*) Ett är då säkert, nån blomkvast lär han ju inte få på lääänge.... Och kanske måste han hosta upp X antal tusingar till en bröstoperation, och så klämmer vi in en fettsugning av magen på samma gång ;)
Tur vi har lika knäpp humor, högt i tak och mycket kärlek i hemmet ❤

Nu ska jag nog banka på min man! :)
C U
KRAM