onsdag 20 juni 2012

Rustade...

...för midsommar och kommande sommar/höstkvällar!

Med en limegrön 50- literstunna?! Jo, faktiskt men den är inte tom under locket ;)

Förra helgens altanmys gjorde att jag äntligen fick tummen ur arslet och införskaffade ett gäng altanfiltar :) Åtta enfärgade fleecefiltar i fyra olika färger, pris på ÖB: 25:-/st. Som fått! Hade vi haft den hett efterlängtade inglasningen klar så hade jag gärna haft dom i en snygg korg som jag sett men med all j&%$# pollen som lägger sig som ett gult täcke så känns det fräschare att förvara filtarna under lock. Nu ska jag bara fixa några snitsiga band att knyta runt filtarna efter användande :)
Våra vänner Nicke och Mia har sen några år tillbaka haft ett gäng filtar i en stor korg i deras inglasning och det är så bra att ha, en filt runt kroppen gör att man står ut med den mildare kvällsluften och eventuella blodsugare som vill snylta på omloppsbanan. Vårat dilemma vid sena sammankomster är att lillsnorpan ska sova vid allt mellan 19 och 20.30 och vis av erfarenhet så vet vi att det är,i princip, dödsdömt att sitta ett gäng inne i huset och lyckas få henne att sova ostört. Vi är en stor, bullrig familj som inte tassar på tå men det spelar ingen roll- Sally är väldigt ljudkänslig och lättväckt. Det är supertråkigt om en av oss måste jogga upp och ner i trappen till sovrummet och eventuellt riskera att bli kvar... kanske själv knockade av Mr Blund... *host*... det har ju hänt! ;)
Summa kardemumma blir att vi klär oss ordentligt och laddar upp med anti-mygg-medel, mååånga stearinljus, mycket snask, någon dutt godricka, varma filtar och trevliga människor runt bordet- då är succén given och utekvällen blir lång :)

Den här larvgungan (eller vad det nu är för djur) snubblade jag över på min väg till kassan och den ropade att den ville följa med mig hem- och så fick det bli ;) Sally är lite skeptisk än eftersom den inte gör som hon vill. När hon ska kliva upp på den så rör den ju på sig... läskigt! ;)

Så här bedrövligt ser det ut på och omkring våran uppfart. Innan dom började gräva så frågade vi en av arbetskillarna hur dom skulle gräva vid våran gård och då kliade han sig i huvudet och sa med ett leende; -"ja, det blir ju jävligast för er som bor i hörnet" Jo, jag tackar jag... Tala om att jag längtar till dom gräver igen alla diken så man kan köra normalt när man ska in och ut på gården. Lillbilen går bra men nästan alla med stora kombibilar måste ta om när dom backar ut och detta gäller givetvis våran buss oxå. Men hellre en eller två omtagningar än en fet repa i lacken (avspärrningsbrädorna är hyfsat vassa you know!)
Tur att det är värt det, fjärrvärme is tha shit! :D

Idag är enda dagen utan några direkta planer och vet ni vad? Hemmet ser ut som en skogskoja men det skiter jag i nu! Jag och lillskrållan ska sjunka ner i soffan och se "Musses klubbhus" på Disney Junior innan det är dag för lunch och sova-ute-i-vagn. Vädret är mulet och tråkigt och då kan man njuta av mjuka bebiskroppen vid sin sida ❤ (Jo, bebis kommer hon att vara länge för mig, min bebis, även om hon blir 10 år *ler* Lär inte bli poppis men det tar jag).

Ha en bra dag och gör det bästa av den!
KRAM