tisdag 29 maj 2012

Vilken värme...

...jag blivit bemött med! Omtanke, kramar och medlidande tar inte bort det onda men det lindrar en del. Visserligen darrar underläppen och kranen till tårkanalerna direktläcker när nån kramar om och beklagar sorgen men det är väl nåt jag får ta. Jag är ju en känslogurka så det är bara att gilla läget. Igår när jag körde till jobbet så försökte jag göra mig lite "hård" så att jag skulle slippa lipa direkt på måndagsmötet men då kom Mariah Carey med sin "I can't live (if living is without you) Men jösses vad tårarna rann nerför kinderna!

Faster K; tack för dina fina ord i telefonen! Det värmde och berörde mitt innersta ❤

Nåja, även om jag känner mig halt just nu så rullar vardagen på. Vi har barnvecka så... skjutsa och hämta till skolor, fotboll nästan varje dag, utvecklingssamtal, förberedelser inför studentskivan, frissabesök, inköp av examenskläder, tvätta, städa, diska.. ja, jag behöver knappast räkna upp mer, ni fattar!

Arbetsmässigt kör vi hårt både jag och Matte. Han jobbar fem av veckans nätter- och dom två han är ledig, ja då jobbar jag natt! Vi nöter inte ut varann direkt ;) Däremot är det svårt med planering av något slag eftersom vi inte ses så mycket vissa perioder- som nu. Jag väckte han vid lunch igår innan jag åkte till mitt eftermiddagsskift. När jag kom hem kl 22 hade han redan åkt till jobbet. I morse klev jag upp för att skjutsa skolbarn och då sov han. Idag blir det samma procedur som igår men på onsdag em får vi vara med varandra en hel kväll, inklämt mellan frissabesök, fotbollsmatch, besök hos mamma. Tur det finns mail och sms :) Och tur att vi har duktiga stora storasyster som håller ställningarna när det diffar i tid ibland, i detta fall en timme kl 21-22 ❤

Slår man ut en sexveckorsperiod så tror jag ändå att jag och BästMatte ses mer i genomsnitt än vad dagtidsarbetande människor gör.

Kolla vilken glädje lillsnorpan känner när hon har studsmattebus med sina stora systrar ❤ En underbar bild! Och ja, jag har kollat med tjejerna om det är okej att publicera bilden utan att blurra bort deras ansikten! ;)

Jag bjuder oxå på ett Sally-klipp som ligger på youtube. Detta tar jag fram när jag behöver få upp humöret och hennes ljud och rörelsemönster gör mig glad ❤ Här vill hon gosa med grannens ena katt som hon förvisso har respekt för men där respekten, som tydligt visas på filmsnutten, tappas bort för varje steg hon tar ;)

Lev och må- och ta tillvara på tiden med varandra!
KRAM