lördag 4 juli 2009

Pang, pang!!

Idag har vi varit på familjeutflykt till Western Farm i Boden. Vi hade fem barn med oss (näe, inte stora tonåringen- han bangade av förståeliga skäl- men vi hade ett extrabarn med som är 97:a) och trots att vädret var grått och lite halvkymigt så blev dagen toppen! Vi har hunnit käka middag, hoppat i hölada, åkt skrinda bakom en stooor ardennerhäst, sett boskapsauktion med tillhörande kofösning till häst, ett skottdrama med fritt fall från hustak, tillfångatagning av en skurk, ett rån i entrékassan och sist men inte minst ett mord- som visserligen skedde bakom en stängd dörr men det hördes!! Nu har ju inte jag och Matte varit delaktig i allt, vi har mest varit åskådare men våra telningar blev inblandade i bl.a sista rånförsöket där självaste sheriffen fångade in dom *huuu*
I bilen på väg hem satt dom tre yngsta barnen och höll andäktigt i sina nyinköpta knallpulverpuffror- veckopengen offrades gladeligen bort på leksakerna men det är ju deras val... själv hade jag valt att köpa snask men då är jag ju oxå rund om baken ;)

Jag skulle egentligen sitta på jobbet nu men tidigare i veckan passade jag på att ta en extra dag ledigt eftersom vi var tillräckligt många på jobbet... och skönt är det! Däremot jobbade jag natt i går (fredag) så jag har ändå gjort liiite rätt för mig. Eftersom barnen åker iväg imorn så är det rätt skönt att få ett bonusdygn med dom.

Eftersom jag varit totalt usel på att uppdatera bloggen så har mkt hunnit hända och jag ska ju försöka undvika novellskrivning så därför lämnar jag ute det mesta. Men i stort kan jag säga att vi har ett rikt, socialt liv med många vänner och det är så KUL! Nästan varje helg har vi något på agendan, i fredags hade vi knytismiddag hos oss och det blev en supermysig och lugn kväll trots ett helt gäng med barn :) Ikväll var det tänkt att vi skulle till Monkan men nu är min familj inkl jag själv så utpumpade att vi poppar popcorn, häller upp dricka och sjunker ner framför tv:n och gör inget mer än att äta och se nån film.

Imorn har jag förhoppning om lite regn, jag VILL scrappa nu!! När solen gassar och himlen är blå kan man ju bara inte stänga in sig och pyssla men... imorn kanske *håller tummarna för EN dålig dag) Har nämligen kommit på ett nytt projekt- en liten bok där jag ska sätta in mina "maskningsmallar". Ska ta bilder och visa sen men tipset fick jag i hÄnglars blogg- toppensmart!!

Nu är det dax att slappa i soffan men jag återkommer- har ju inte hunnit kolla igenom alla mina favvobloggar än :)

Sköt om er och ha en underbar tillvaro!!