torsdag 16 juli 2009

Pysselväder...

... och som jag har längtat!! :) Nu vill jag ju givetvis ha sommar i bra många veckor till men för tillfället gör det inte så mkt att solen gömmer sig bakom molnen för då får jag ju skapa kort utan dåligt samvete! Vi har bara tre barn hemma nu och dom roar sig utan min hjälp. Lilla 02-an hjälper pappa att rensa garaget och köra skrot på tippen medan 00-an leker med en tjejkompis från fotbollslaget. Vad 93-an gör vet jag inte riktigt men han gör väl samma som alla andra dagar- hänger ute med polarna.

Igår var vi hos Pörni och Anders och hade en trevlig kväll. Vi tjejer la oss i kortspel så att killarna ska fortsätta vara nöjda och glada- och vem vill bli "Maja" då man har en snabel i brallan?! Passar liksom inte. Däremot ska vi se till att dom blir "Gurka" nästa gång för det passar ju in på dom utan att man tar bort deras manlighet *s* Och du Anders- king of cards är man inte efter så få spelomgångar... Att du klarade dig från att bli "herr Gurka" berodde enbart på att vi körde tre rundor- den fjärde omgången var ju vikt åt dig men det sparar vi till nästa gång ;)

Trots att jag var så helnöjd över min ledighet i förra inlägget så måste jag erkänna- snåla jag ska ut och jobba en tolva FM imorn... det var brist på arbetskraft och en utkallning KAN man bara inte tacka nej till- det ger en bra peng bara för att man kommer och jobbar, sen tillkommer ju den vanliga lönen oxå såklart :) Jag hoppas verkligen att allt är lugnt och att fabriken går bra för jag vill inte ha en massa strul!!


Har ju glömt att jag fått en så fin award från Lian i lilla småland :) Tack min duktiga vän!! *glad*


Så här har hon skrivit på sin blogg rörande awardutlämnandet:


1. Vinnaren sätter loggan på sin blogg.
2. Länka till personen som utmärkelsen kom från.
3. Nominera minst sju andra bloggar
4. Länka till dessa bloggar i din blogg
5. Lämna ett meddelande till personerna på deras bloggar.


Så jag skickar denna fina award vidare till;


Lillasyster

Monkan

Pörni och Anders

Erica

Angel/Dolliver

Malin

Sandra

Lena


På ett eller annat sätt inspirerar ni mig! Med andra ord- inte nödvändigtvis via scrappande eller annan skapande aktivitet.

Ska fortsätta tjata på min svägerska Magda och min mamma Lena så att även dom kommer igång med varsin blogg. Dessa två är så duktiga och jag tycker att dom är ego som inte visar upp sina fina alster som dom skapar :) Nu kan jag inte dela ut någon award åt blogglösa men mamma och Magda inspirerar mig hur som haver!

Nu ska jag fortsätta pyssla på men jag återkommer senare ikväll och läser igenom min blogglista :)