måndag 13 juli 2009

Leeedig...

... och det välförtjänt! En hel vecka får jag umgås med familjen och slippa stiga upp före skam. Tyvärr blir vi bara helfamilj fram till onsdagkväll, då åker mina två minsta kiduzar iväg till pappa för resa till Lycksele så dom blir borta från oss 1½ vecka. Nåja, för dom blir det säkert skoj :)

Nå- varför förtjänar jag denna ledighet då?! Jo, det har gått GÖRDÅLIGT på jobbet och vi har fått slita hund för att få allt till rätta igen. Det började fredag morgon innan vårt nattskift slutade, då hittades en läcka på pannan och försteoperatören tryckte helt sonika på nödstoppet som gör att pannan nödnedeldas och det blir tvärstopp i produktionen! Vår avdelning hade för tillfället inte bara fullt utan proppfullt i alla våra tankar så- en hel del lut och såpa bräddade över och hamnade på golvet. Som värst hade vi 1,5 meter (!!) på golvet och det var vadarstövlar som gällde om man skulle fram i den varma sörjan.

Pga en miss på en annan avdelning gick stora mängder av golvsörjan ut i vattnet och orsakade miljöskada. Detta är högst ovanligt då vi har en enormt effektiv bioreningsanläggning som skickar ut renare avloppsvatten från fabriken än det vatten vi tar in i fabriken från älven, men det är ju då allt går rätt väg- nu "smet" skiten förbi alla system och rätt ut i ett avkapat avloppsrör. HÄR kan ni läsa om fadäsen i världsbladets artikel- detta är den första i -gissningsvis- en mängd kommande artiklar i tidningen rörande utsläppet.

Nu har jag jobbat 24 timmar lör/sön och sprungit runt som en skållad för att ta prover, rengöra, få igång alla möjliga drifter så... därför förtjänar jag min ledighet :) Tillsammans med det andra helgskiftet har vi knogat och kämpat och nu har vi börjat få rätsida på skutan igen!!

Här kommer ett kort jag gjort för längesen åt min lilla Lisa men först nu har hon fått det så nu kan jag lägga ut det...

Bilden på framsidan blev mörk....

...medan bilden från insidan blev ljus- typiskt!
Har en hel del annat på gång oxå men det lägger jag ut allt eftersom. Nu ska jag och dotra åka en sväng till min goa mor och sen tar vi en tjejsväng på stan. Återkommer senare då inte solen gassar lika mkt som nu (det ska bli dåligt väder = pysselväder sen i veckan så det gäller att passa på att vara ute)

Sköt om er mina läsare och glöm för all del inte att lämna en kommentar innan ni smiter ut från min blogg :)