tisdag 7 juli 2009

Sjuk...

... igen och hur kul är det?! Inte alls kul!
Orkar inget för kroppen värker så vansinnigt från topp till tå. Febern finns inte kvar men jag har inte fått tillbaka orken än. Imorn och på torsdag jobbar jag natt och då SKA jag jobba för det är dom sista inplanerade skiften med 2:an som jag varit mest med och jag vill ju hinna vara med dom och terra dom så mkt som jag bara orkar samt bjuda dom på lite gofika som tack för den här sommaren :)

Matte och min bonuspappa härjar och bygger nere i vardagsrummet, här ser ni lite bildbevis. Vi kastbyter plats på ett fönster och en balkongdörr så det sågas hål i en vägg och sätts igen hål i en annan vägg. Anledningen till detta projekt är att vi måste måla om hela södersidan av huset och innan vi målar måste dörren bort och ett fönster dit och i och med ombyggnationerna så måste ju även hela baksidan målas om. Dörrflytten är för den kommande inglasningen som är planerad till nästa sommar- ner mot vattenutsikten på baksidan, där vi har kvällssol *ler* Om några veckor kommer vår nya ytterdörr som vi har beställt, en vit med frostat glas och innan den ska på plats så ska vi hinna måla balkongdörren och alla gröna fönsterspröjsar vita- så lite jobb har vi allt framför oss.

Här har en balkongdörr suttit, nu är ett fönster ditmonterat- men hålet är fortfarande inte igensatt (vi har inte tänkt ha AC-hålet kvar under fönstret *S*



Och där fönstret satt är det förberett för balkongdörrsmontering.


Här kommer min bok som jag fyllt med maskningsmallar :) Jag har tagit tunna kopieringspapper som jag fyllt med uppstämlade motiv av dom stämplar jag anser mig kunna maska. Sedan har jag laminerat dessa A4-papper och klippt ut varenda stämpelmotiv. Dessa har jag sorterat in i några kategorier och satt in i boken med en liten bit häftmassa- nu har jag full koll på mina maskmallar och dom håller bättre- bara torka av med en fuktig pappersbit efter användande :)




Sedan har jag gjort några dörrskyltar som ska hänga på ytterdörren. För att inte väder och vind ska förstöra dom så har jag laminerat dom samt slagit i en öljett som ska hängas på spiken på dörren :)

Skiftarbetare kan behöva en sån här på dörren efter ett nattskift!



Vi låser ytterdörren då vi är på baksidan eftersom det är lätt att missa om någon kommer in i huset så då har vi denna "hänvisningsskylt" uppsatt på den låsta dörren.

Nu måste jag lägga mig, mina krafter är slut- av ett sketet litet blogginlägg!! Skamligt men sant.
Ha det bra mina vänner och njut av livet!!