tisdag 21 juli 2009

Tjabatjenahallå....

... på er! Ursäkta att jag är snål på blogg-uppdatering men vad göra då dygnet har så få timmar?!?! (och då jag sover bort så många jag bara kan) Jag erkänner- jag är en sjuhe*****s duktig sovare, det är helt otroligt vad jag kan slå ihjäl onödigt många av dygnets timmar med att grisa på huvudkudden (nu menar jag inte med seckel rinnandes ur mungipan- fick du en sån vision så slå bort den på en gång *S*) Om det är biverkning av mitt skiftarbete vet jag inte men.... jag är iaf glad att jag inte har insomningssvårigheter, det vore bara skönt om jag hade mindre problem med uppstigningarna :) Nå, nog om mitt sömnmönster/behov.

Jag känner att tiden rusar iväg och sommaren är på väg mot höst. Våra dagsljusa sommarnätter är inte lika ljusa längre men ändock nog ljusa för att barnen ska trilskas vid sänggående "det är ju ljust ute, varför måste jag lägga mig och sova då?!" Det är ju en väldigt logisk fundering men jag tycker nog att våra barn som är van vid ljusa sommarnätter ska lägga ner det argumentet för att slippa sova. Det är lika uttjatat och genomskådat som "jag är kissnödig" och "jag är törstig". Vem har sagt att barn är ointelligenta?! ;) Inte jag iaf!!

Nu har tre av våra fem barn fyllt år och den fjärde fyller om några dagar men vi har inte haft något kalas än. Vi slår ihop alla fyra julibarnen och gör ett stooort kalas med släkt och vänner när dom är hos oss, för det är ju det dilemmat vi har då vi är en "modern" familj med många mammor, pappor och övriga släktingar. Givetvis ska ungarna få ha egna kompiskalas oxå men det brukar vi spara till skolan börjar om för mitt i juli är det många som är bortresta på semester.

Nu har jag betat av två eftermiddagsskift och det närmar sig slutet på min anställning. Fyra 8-timmarsnätter och fyra 12-timmarsförmiddagar har jag kvar, sedan avslutas mitt vik med två veckors ledighet- skönt :) Jag har jobbat i snart T R E år på samma fabrik så jag hoppas att jag får komma tillbaka längre fram i år även om vi för tillfället riskerar att få gå hem några månader. Alla icke fast anställda har fått lika lång anställning nu över sommarn men... sen får vi se. Jag tror att det löser sig för det pratas om nyanställningar, det är bara en fråga om var i fabriken samt när. Nåja, korkad eller inte, men jag är då inte orolig för vad framtiden ska ge!

På tal om något annat. Jag hoppas på kanonväder i augusti, dels för mina lediga veckor men även för att vi ska på ett bröllop och bevittna föreningen mellan två underbart goa människor (N&T) och inte minst för att vi har hyrt en stuga i två veckor vid Pite Havsbad. Vi hyr stugan via jobbet och både pris och läge är inte att klaga på :)

Ändrade min profilbild igår när jag satt och drömde mig bort till vår underbara utlandsresa som inkluderade vårat bröllop. Kolla vilken cool bild Matte tog på mig då jag poserade på balkongen- som värsta Hollywoodbruden *s* Visar även en bild på vår vackra hjärtformade brudbukett som en lokal florist knåpade ihop åt oss :) (vi fick för övrigt med oss buketten hem på planet)



Sen måste jag bara reflektera- över 5000 besökare på min blogg sedan mitten av mars i år!!! Vet ni hur glad jag är då jag ser att så många kikar in här och håller sig uppdaterad! Det värmer i mitt hjärta- det ska ni veta! Det kanske är läge för en blogcandy framöver ;)

Nu ska jag lägga mig i vår stora säng och läsa en bok i väntan på min polare John B och hans medföljande sömnpulver (Matte jobbar natt så i brist på hans sällskap ska jag läsa kusliga Marilyn Mansons självbiografi- om jag törs *ryser*) Ska försöka att inte läsa för länge för imorn bär det iväg till Luleå för en titt på en ny soffa till vårt ombygda vardagsrum samt lite presenter till våra barn och lillasysters underbara trollunge som fyller 3 år i juli :)

Sköt om er!!!