lördag 22 oktober 2011

Min familj....

...är mitt käraste! Ska jag vara ärlig så visst, ibland skulle jag kunna lägga ut någon av dom till högstbjudande på Blocket, för nån dans på rosor är det inte i en jumbofamilj! Vem jag skulle vilja lägga ut?! Det varierar från ett tillfälle till ett annat, ibland skulle nog även jag platsa bland försäljningsobjekten när varken jag eller min familj tål att vara i min närhet *S* Men hur som haver, min man och våra barn är det bästa jag har och jag är stolt att få vara hustru, mamma och bonusmamma till dessa vackra personer;
(klickbara bilder)















Dessa bilder har superduktiga och trevliga Magda tagit vid fotosessionen jag berättat om i tidigare inlägg och egentligen skulle vi hålla bilderna för oss själva några månader till.. *host*... typ fram till jul eller så men... *ler*... just dom här bilderna har fotografen själv lagt ut på sin blogg så då kan jag oxå göra det. Och observera- nu går jag verkligen ifrån mina principer och visar ansiktsbilder av alla familjemedlemmar- t.o.m på mig själv :) Det är lite tack vare facebook, för där finns vi ju alla till beskådan, alla utom två men bilder på dom finns ju där ändå *ler* Och varför ska jag vara så schåpig?! Det är inga nakna, allmänstötande eller olagliga bilder jag lägger ut- aldrig någonsin- så jag ska sluta fjanta mig, försöka lätta på det lite iaf :)

Veckan som passerat har varit en social vecka! Vi har haft mycket besök av både stora och små och det är så jäkla kul! Jag inser ju att jag är lätt understimulerad på det sociala planet så jag uppskattar verkligen när mina vänner dyker in här för en kopp te/kaffe och lite surr ;) Jag är inte i SÅ stort behov av socialt umgänge att jag söker mig till öppna förskolan eller andra officiella träffpunkter utan jag är en sån som trivs bäst när man får sitta i ett hem med vänner och mysa, ev med dom små kottarna krälandes/ krypandes/ ståendes i närheten, dvs om vännerna har några små kottar! Får man dessutom vara så avslappnad att man kan klä sig i tre cm för långa raggsockar, mjukisbyxor med pösknän, en bamsestor huvtröja och ha håret i en tofs på skallen, ja då mår jag riktigt bra!! :)

Lena, min söta småländska vän, hade en fin blogcandy som gick ut för några dagar sedan och jag är SÅ GLAD, för jag vann en av vinsterna!! Tänk att en sån sak kan glädja en så mycket! :) Väntar med spänning på mina nya, fina stämplar från Skogstokiga!

Idag ska vi till mina svärföräldrar och äta och det är ju inte helt fel. Inte nog med att det alltid är god mat och trevligt sällskap- det är ju så bekvämt att få sätta sig vid dukat bord! Vi uppskattar det- jag har sagt det förr men det tål att upprepas många gånger om!!

Vi har fått en ny familjemedlem- en monsterSally! Eller, det är vår gamla, glada Sally som fått ett nytt smeknamn. Hon har börjat morra som ett monster och det låter så härligt *S* Första gångerna vi hörde det så trodde vi att hon harklade för att hon hade ont i halsen- det är ju grymma förkylningstider nu- men det verkar inte vara så. Exempelvis så tittade hon på elden i kaminen i morse och så morrade hon med ihopdragna ögonbryn *S* Man kan nästan tro att hon redan förstått att det är varmt och "ajabaja" bakom glasluckorna :) Nu ser man att hon fått kläm på att "nej" betyder att man inte får men det hjälper bara för stunden. Upptäckarglädjen är stor och vägguttag, sladdar, skräp på golvet som "vill" in i munnen... det är mycket som lockar och lite som man får. Nu ska mormor och Lars fixa lite barnsäkringssaker på ikea idag så snart är "alla" farliga ställen ett minne blott. Det som är besvärligt är att man måste dra ut pinnar eller trycka ner spärrar i klämfarliga lådor och skåpdörrar, man måste ha en plugg för att få ut spärrpluggen ur vägguttagen, man måste snart öppna en grind för att komma upp eller ner i trappen- livet blir inte lättare men en bebis som kommit på att det finns mycket att utforska när man kan ta sig fram för egen kraft *ler*

Nä, nu måste jag slita mig från denna tingest och ge min minsta lilla dotter lite mat innan vi eventuellt dristar oss till en prommis i det regniga, blåsiga höstvädret (gissar att vi, eller jag, bangar sistnämnda men mat måste hon iaf ha)

Ta hand om er, tänd mysljus och njut!!