tisdag 8 november 2011

Ibland behövs det inte mycket....

....för att proppskåpet ska gå! På två av Piteås stormarknader finns parkeringar i tre plan, i markplan och under-/ över havsyta med upp- och nerfarter (eller ramper, kalla det vad man vill) Dessa är tydligt skyltade med "Gående hänvisas till trapphus" och dessa trapphus, inkluderade en hiss vardera, finns precis i anslutning till dessa upp- och nerfarter. Sist jag var på en av dessa affärer var jag småstressad- som vanligt typ- och rallyshoppade, humpade in tunga kassar i bilen och startade bilen för hemfärd. Men vad bromsar upp mig?! Jomen ett kärringarsel- gående på nerfarten- och hon har inte ens vett att öka farten på sin söndagspromenad trots att hon borde se och höra min bil bakom sin röv! Och vad gör sura jag? Jo, jag kör så nära henne att jag i princip kan haka fast hennes hälar i stötfångaren.... Tror du hon ökar steglängden?! *SUCK* Näe, inte det! Min svarta tunga som uppkom pga dom hemska ord som poppade ut ur min mun kan nog inte ens den bästa tvålen i världen råda bot på! Jag ska sanningsenligt erkänna att jag också brukar gå upp/ ner till bilen den vägen men inte utan att först kolla om det kommer någon bil. Om det gör det, så öppnar jag helt sonika dörren till trapphuset och går dom 10-12 trappstegen eller så väntar jag in bilen och sen går jag upp/ner. Att det ska vara så j§%3a svårt att fatta för endel! *morr*

Nå, nu är det färdigmorrat för idag :) Ibland behövs inte mycket åt det andra hållet heller- för att man ska bli glad! Min fina man kom hem från stan en dag och överräckte denna tingest åt mig, inhandlat på CO;


Han köpte den för att underlätta min vardag och det var behövligt. Ni ska ju inte tro att jag har så lätt för att be om hjälp, som jag nämnt förut så har jag nog fastnat i "kan- själv-åldern" och där lär jag bli kvar skulle jag tro *s* Men nu kan jag iaf öppna alla sorters burklock utan att det blossar och bränner i mina händer efteråt och med den här mojängen behövs knappt nån muskelmassa, det går liksom av sig självt :) En sån fin gest och tanke- DET är vardagskärlek!

Vår årliga tripp till Hemavan är genomförd, men den här resan blev lite annorlunda jämfört med tidigare år. Nu hade vi lillpluppan med oss för hon är för liten för att lämnas bort i flera dygn. Nattetid är det bara mamma som har mat åt henne- än så länge iaf ;) Det var regnigt väder mest hela tiden så några långa promenader blev det inte men med en mysig, helutrustad stuga med kamin så kan man ju inte klaga ;) Däremot var det extra skönt att komma hem igen för här hemma har vi ju hunnit barnsäkra lite så här behöver vi inte passa henne runt eldstad, vägguttag, sladdar och annat som inte småbarn ska pillra på med. Sen tappar ju resan sin "mening" litegrann då man har småbarn med eftersom syftet är att vi ska komma iväg på tu man hand och äta gott, dricka gott och bara vara! Nå, det kommer fler år och då får nog liten snällt stanna hemma :)

Sally älskar majskrokar och i hennes väska har vi alltid med en burk innehållande dessa delikata krokar *flinar* Glasburken är en tom, urdiskad svampburk som såg så tråkig ut med etikettrester kvar så jag pimpade den lite (man kan ju inte vara en scrappare och komma med ofixade föremål!! *S*) Gick på tre röda men det blev lite finare burk iaf.
Före

Efter (sidled)

Efter (fram)

Svärmor och svärfar var bortbjudna förra helgen och då beställde dom denna pryl :) Det är ett omslag till en mindre whiskyflaska som skulle ges till värdparet och då knåpade jag ihop den här. Jag har aldrig gjort en sån innan men det gick rätt snabbt att göra- lite roligare och mer personligt att ge bort kanske?
Fram

Sida

Bak

Sen har bästa farmor och farfar vinterekiperat lillan och jag ska visa bild på henne sen men jag säger det- hon (och framför allt vi föräldrar) är så glad! Sally håller sig varm vid utesovning och kläderna är inte bara varma utan jättesnygga också!

Nähäpp, nu har jag bjussat på lite bilder och berättelser ur min vardag och det får räcka för den här gången :) Som sista bild vill jag bara göra en påminnelse om vad som står i min sidebar och som man kanske inte alltid reflekterar över;


Ha en bra vecka och ta hand om er!!