söndag 16 oktober 2011

Barnvakt....

....är en smidig "bra-att-ha-sak" när man har småbarn. Barnvakt av mänskligt slag är ju klart bäst men jag syftade i detta fall på en apparat, eller rättare sagt två- har man bara en så funkar det inte så bra *s* Efter diverse pyssel här hemma med bl.a sakplockning, sugning med snabeldrake, diskmaskinstömning och lunch åt liten så tog hon och jag en promenad i detta underbara höstväder!! Jag säger då det, det gäller att passa på! Även om bilarna är igenfrostade på morgonkvisten så hinner det bli några friska plusgrader innan vi kommit oss för att klä oss för utgång och solen gör ju sitt när den värmer så skönt. Efter alla veckor med pissväder så är detta uppehåll med skinande sol varmt välkommet! Men tillbaka till barnvakten- när vi kom tillbaka efter vår prommis så sov ju sessan i sin vagn och då är det toppen att koppla på apparaterna och lämna henne ute på bron- för säga vad man vill, men den friska luften gör att hon sover extra gott och länge ;) Och det är ingen risk att jag skulle missa om hon vaknar för jag hör när grannarna flera hus bort kommer hem på sin gård med bilen. Det är ett jäkla bra ljud i denna vakt! Nackdelen är att det låter som ett zoo här inne, som att höstens alla hungriga fåglar inte sitter ute i träden utan i kök, hall och vardagsrum! Well well.... det får jag ta :)

Ska fixa en slide på sidan framöver för det börjar bli några "bra-att-ha-kort" som ligger och väntar på mottagare och då kan ju ni som läser min blogg ha lite koll på om jag har några kort till övers och isf vad som finns.

Detta kort gjorde jag som en rolig grej, kanske inte det snyggaste kortet men tanken var god *ler*. Det är vanlig cardstock som jag klätt med ett magnoliapapper och sen dekorerat med figurer gjorda av foam clay. Detta hittade jag på scraphelgen vi hade i öjebyn och det var Kontorsteknik i Älvsbyn som sålde förpackningen. 10 färger med störtläcker lera som man kan forma och blanda- utan att man blir kladdig! Sen självtorkar det och man kan ha det på kort, på tavlor eller bara som snygga figurer- vad din fantasi vill att det ska vara :) Några av husets barn har testat den och tyckte det var fränt. Men som sagt- kortet gjorde jag åt söta Max efter att han fått ligga på sjukhuset i nästan en vecka- lillstackarn! Min 11-åriga son sken upp när jag sa vem som skulle få kortet och sa "-Jaa, han. Det är den sötaste pojke jag nånsin har sett" *ler stort* såna kommentarer värmer i hjärtat! Som sagt, det var en kul grej att prova och jag tror kortet fyllde sin funktion :) Klicka här och scrolla ner en bit i inlägget så ser ni när Max öppnar sitt brev (hans mamma Anna tar så sjukt bra bilder så bara för den delen är det värt att besöka denna fina blogg)



Jag tror jag nöjer mig för den här gången. Det är läge för en vilostund medan Sally fortfarande tittar på insidan av sina söta ögonlock :)

Ta hand om er och på återseende!!