lördag 8 oktober 2011

Scraphelg förra helgen....

...och jag kände mig som en rymling som smitit hemifrån! ;)
I lördags, från 9.30 till ca 20.30 var jag i Öjebyn på scrapträffen som några otroligt driftiga och duktiga tjejer ur NLS anordnat. Det var så kul att surra, scrappa, fika och umgås med andra likasinnade "nördar" :) Förutom alla (ca 75) trevliga pysslande människor fanns det tre butiker på plats och jösses vad jag shoppade! Det farliga med deras närvaro är att man lätt kommer på att "det och det behöver jag"- och så går man dit och lättar på penninglädret! Jag är hopplös *suckar* Matte kom förbi med Sally när det var dax för mamma-mat och nog gick det bra - och nyttigt var det för både mig och liten- men nästa gång ska jag inte vara borta riktigt så länge som det blev i lördags. När jag kom hem möttes jag av en störtledsen tjej och en slutkörd pappa, frågan är vem av dom som längtat efter mig mest?! Direkt när jag tagit lillplupp och sövt henne så hade pappan sövt sig själv i en hög av soffkuddar *ler* Dagen efter var jag inte borta lika länge och Sally var sitt vanliga, glada jag så det kändes skönt!
Jag har världens bästa, snällaste, mest förstående make! Inte att han ringde EN enda gång och bad mig komma hem eller klagade över situationen- han tyckte bara att "när du för en gångs skull åker iväg på något så ska du få göra det i lugn och ro" Va?! Underbara människa! (men som sagt, fler rynkor och gråare hår hade han fått på dessa timmar *ler*)

Jag misslyckades med en "må- bra- ask" men lyckades få till två färdiga kort och ett påbörjat. Tänk- på så många timmar hinner jag inte få till mer! Det visar att det är lika viktigt med den sociala biten som den skapande- och jo, man KAN göra både och samtidigt men inte när man går runt och surrar och kollar läget vid andra bord ;) (eller leker shopoholic)
Dom kort jag färdigställde gick i samma stil, av nån anledning fastnade jag i dessa papper men spela roll. Mottagarna umgås ändå inte i samma kretsar *S*

Farfar 85 år


Jenny 41 år


Detaljbild Jenny



Vi har även uppvaktat söta Mia J som fyllt 39 år och hon fick en blomsterkvast och denna påse med chokladstenar;


Barn är för härliga! Endel tar ord väldigt bokstavligt, följande konversation hade jag med min nioåriga bonusson vid eftermiddagsfikat;
Bs; -har du bakat sockerkaka?
Jag;- näe, det är kanelbullar....
Bs; - hm..... det ser då ut som sockerkaka i alla fall...
Jag tyckte att den ljusa sockerkakan så tydligt var en sockerkaka och trodde han skojade när han ställde frågan så jag skojade tillbaka och svarade nåt som väldigt tydligt var fel- men söta killen tog mig på orden! Detta visar på hur viktigt det är att man tänker till när man säger något- hur man säger det och vad man säger, beroende på vem man säger det till! Det kan fort bli fel i ett mer allvarligt sammanhang och detta är mer känsligt/ viktigt för vissa personer.


Sally den lilla boven har knäckt koden till hur man tar sig fram på golvet :) Hon drar sig fram och finns det ingen lurvig matta att haka fast dom små fingrarna i så sträcker hon ut armarna, lägger sugkopps- handflatorna mot golvet och draaaar händerna in under bröstkorgen samtidigt som benen går som på en väderkvarn- och nu börjar det gå fort! Tyvärr visar hon ett stort intresse för vägguttag så vi måste säkra dom med pluggar så hon inte får in sina små fingertoppar eller annat i hålen!
Babysim har vi påbörjat och vilken fisk vi har avlat fram! Hon tömde halva bassängen, dels genom att svälja vatten i form av kallsupar men sen plaskade hon med armar och ben så det stänkte härliga omkring *S* Simledaren tyckte att hon såg ut att kunna simma redan nu ;) Jag trodde hon skulle kräkas av allt vatten hon svalde men några rapar i klass med en skogshuggare så var magproblemet löst! :)

Sallys första erfarenhet av mormors babydocka. Hon pussar och klappar på den och pratar med den som om det vore en "riktig" kompis :)
Snart 7 månader

Ha en skön lördagkväll och ta hand om er!!