söndag 28 augusti 2011

Bästa Simon....

... fixade sitt körkort i tisdags! Lyckligare kille får man leta efter :) Han skrev teorin på morgonen och körde upp strax efteråt och det är SÅ skönt, både för han och oss. Det första han frågade när han kom hem var om nån hade träning el nåt för i så fall kunde han skjutsa och hämta- och tänk, båda våra 11- åringar hade fotbollsträning så det underlättade ju en del för mig *ler* Nu ska man bara sitta som en harig morsa och vara nervös när han är ute efter vägarna ;)

Vilket antiklimax vi fick i friidrotts-VM idag. Vi, och många med oss, sitter klistrade för att se Bolt springa final på 100m- och så blir vi snuvade på konfekten! Den coola, supersnabba mannen tjuvade i starten och med dom nya reglerna innebar det att han snällt fick lämna banan för att se loppet via monitor- han blev diskad! Om han kunde göra om den starten så skulle han nog ge mkt för att få den chansen ;)

Det känns som innesittarväder idag även om det inte regnar. Det är varmt och kvavt ute och det är som att regnmolnen hänger över hustaken och bidar sin tid, när det passar som sämst (för dom som är utomhus) kommer väl värsta moln- tömningen :)
Tur det är mycket bra på dumburken idag då, däremot inser vi att vi skulle ha haft fler tv- apparater, Mattias är visserligen glad i att se friidrott men nu råkar det vara Formel1 på tv och då blev det ett annat ljud i rummet. I stället för dom välkända sportkommentatorernas röster och publik- klappningar hörs nu ett vinande "mygg- ljud" och motorljud ;) Nåja, man får välja sina strider, jag kan tåla att se F1 även om jag lika gärna kan somna gott till det enformiga ljudet :)

I morse konstaterade jag att min familj inte har någon framtid som tornbyggare! När jag öppnade köksskåpet som döljer sophinkarna, vällde det ut saker av olika slag. Det låg skräp bakom hinken, bredvid hinken och det var lite kladd här och där- och jag blir tokig av sånt! Om man ser att det börjar bli fullt och att man inte får i sitt skräp, varför i hela fanders byter man inte påse? Sen har vi några "primadonnor" som inte pallar med att trycka ner skräpet för "det är ju så äckligt"! Ja, men vi vuxna tycker ju absolut inte att det är äckligt- eller?! Nu är jag inte så sur som jag låter men lite frustration känner jag allt! Tur jag har världens bästa familj ändå- förutom på tornbyggande då *S*

Nu är ju halten av äckel relativ, jag och Matte rensade vattenlås och avloppsrör i toalett och kök tidigare i veckan och jag har haft fram bubbelbadkaret och rensat golvavlopp och slangar och urrrrk, NU snackar vi äckligt! Lukt och åsyn av rester och avlagringar kan nog få den mest garvade människa att känna av sina kräkreflexer och även om jag är väldigt tålig när det gäller avlopp så kan jag väl inte påstå att jag njuter av uppgiften!

Nu ids jag inte skriva mer, kroppen och speciellt fingrarna värker, huvudet bultar och ögonen vill vila så jag tror jag passar på att taktikvila nu när barnen är sysselsatta och maken är ute på en liten kortprommis med liten! Ni har iaf fått en hoppig sammanfattning av lite vardagliga saker från mitt liv :)

Ha det bra och sköt om er!