söndag 21 augusti 2011

Bad day....

...today! Men det är det värt! :) Jag var nämligen på möhippa igår och i vanlig ordning var jag nykter (och skötsam) så det är inte pga alkoholen som det är en "ond- dag" idag. Det är min fibro som gör sig påmind och det kom redan under gårdagskvällen i form av "kryp" upp och ner i armar och ben. Det känns som värsta sortens växtvärk som moler och det är oskönt!! Jag gissar att det kommer från den fysiska ansträngningen som gårdagen bjöd på, en aktivitet som inte kroppen är van (och tro inget annat nu än att jag syftar på den fysiska ansträngning/ aktivitet som jag beskriver härnäst *s*). Vi var ett gäng tjejer på Paintbolltorpet och där körde vi Höghöjdsbanan och jag lovar- jag ska aldrig mer ens fundera på att klaga eller förlöjliga deltagare i ex Fångarna när dom ska kasta sig utför ett tak eller balansera fram på linor. Shit så jobbigt och läskigt och roligt det var!! Vi slapp ju filmkameror i ansiktet och tigrar under fötterna så vi hade det ju ändå lindrigare ;) Man kan välja olika banor (höjder) och majoriteten valde mellanbanan på 3-8 meter över marken. Det slet på både muskler, händer och psyke! Men som sagt, det var kul och jag kan rekommendera ett besök dit om ni ska ha möhippa/ svensexa, firmafest eller jämnårigkalas :)

I övrigt blev min vecka just så rolig som jag trodde, vi har varit bortbjudna på middag, haft middagsbesök, spelat sällskapsspel, jag har träffat mina vänner, druckit kaffe, scrappat, myspyst med liten och fått rå om maken! Me like a lot ;)
Idag kommer bonusbarnen och imorn kommer biobarnen och äntligen börjar skolorna om! Som jag har längtat! Visst är det skönt med sovmorgnar och att slippa agera skolskjuts varje morgon varannan vecka men.... rutiner! Dom har jag saknat!

Har scrappat en bok, eller rättare sagt BIA´t den från scratch. Lilla Kalle har fått en nästan likadan bok som storasyster Sara fick till namngivningskalaset och här kommer lite kassa mobilbilder (systemkameran är fortfarande paj!);


Framsida


Insida bokpärm


Detaljbild på "skogstokigas" fina stämpel


Detaljbild på charmsen

Nu ska jag bädda ner mig i stora, sköna soffan och låta värktabletterna göra sitt! Stearinljusen brinner, maken och dottern är på prommis till Konsum och tv-dosan ligger fri för användning så nu ska JAG basa över den ett tag :)

Ta hand om er och så hörs vi!!