fredag 29 mars 2013

Härliga påsk...

...välkommen! För min del blir det att spendera merparten av helgens timmar på jobbet med mina kollegor, vi jobbar tolvtimmarsnätter inatt och imorn och sen står måndag eftermiddag på schemat. Blir finfina pengar men å andra sidan kan vi inte göra som många i bekantskapskretsen och åka bort. Mitt skift har lyckats pricka in flera av årets storhelger, förutom att vi jobbade hela nyårshelgen och har hela påsken så jobbar vi bl.a midsommar, jul och nästa års nyårsdag. Full pott ;)
BästMatte prickar bl.a in midsommar och jul han oxå men vi går omlott så det är alltid nån av oss hemma.
Trist javisst, men vi vet ju om det i god tid så man får anpassa alla firanden efter arbetstiderna. Det här är livet på en pinne när två skiftjobbare bor ihop :)

Fikapaus

Idag har vi varit ute nästan hela dagen och vår/vintern har visat sig från sin bästa sida! Det är dock ett bra tag kvar innan vi kan gå i shorts, linne och flipflops som stora sonen gör over there!
Det kanske rent är sommar när vi kommer dit om ca fem veckor! ❤ Jag längtar!! Äntligen har paketet anlänt från sonen och jag har fotat allt men jag väntar med att lägga ut bilderna till alla barn i familjen fått se innehållet. Eller... en bild kan ni få se, en liten hint om var han har shoppat ;)

Tvåhandsfattning gäller när påsen är guld värd! (innehåll; tre tablettaskar och ett godishalsband, mumma för ett godistroll ;))

Ikväll möts Luleå och Färjestad i deras första semifinal. Den matchen hade jag gärna sett men då plikten kallar så får jag nöja mig med matchen jag såg igår mellan Skellefteå och Linköping. Egentligen satt jag och slötittade på den mot min vilja för jag är inte så brydd om nåt av lagen men för husfridens skull fick kära maken sin vilja igenom ;) Det komiska är att när det blev förlängning och målchanser till höger och vänster- då snarkade han i soffan! Efter två försök att väcka han, gav jag upp och såg matchen klart innan sängen kallade. Synd att han missade den mest intensiva perioden men så är det när åldern (eller vinet?) tar ut sin rätt ;)

BästMatte ❤

Från en djurvän till alla andra djurvänner- förlåt så mycket men nu har perioden börjat då jag blir otroligt anti mot utekatter och lösspringande hundar! Fina (och många gånger frigående) djur men när det kommer kåtskrikande katter utanför sovrumsfönstret och när vi har vissa platser runt huset där det stinker kattpiss och man riskerar att kliva i skit- då är det fan lätt att hålla sig för skratt!

Det som göms i snö...

...kommer fram i tö!

Jag har inget för att jag klagar på fyrbeningarnas oförmåga att se skillnad på ett altangolv och lämplig toalett för dom gör precis som dom vill i alla lägen men jag blir ändå så sur! Vi måste tänka till när vi bygger om altanen och göra vad som går att göra för att slippa äckelpäcklet, bl.a täcka så dom inte kommer in under altanen och sen testa om det funkar med avskräckande spray som finns på djuraffärerna.
Spott, fräs och blä! :(

Nu ska jag strunta i detta störmoment och försöka vila en liten halvtimme innan det är matdags och jobbdags.
Vet ni vad det bästa är?! På söndag ställer vi fram klockan en timme vilket gör att vi jobbar kortare och får åka hem och krama kudden redan klockan fem (sett med nuvarande vintertid)

Bild från nätet

Hmm, vid närmare koll så visar det sig att detta slår tillbaka på oss när sommartid ska tillbaka en timme till vintertid för även då jobbar vi natt- och då måste vi helt plötsligt jobba 13 timmar. Jaja, jag är glad för nuet och resten blir bra det med :)

Ha en underbar påsk, undvik att trampa i djurbajs och ta hand om er!
KRAM ❤