måndag 18 mars 2013

En överraskning...

...väntade mig igår. BästMatte hade bokat ett bord för två på sportbaren Challenge när Luleå Hockey skulle ta sig an Frölunda i tredje slutspelsmatchen. Sally skulle skötas om hos sin snälla faster Maggan med familj. Nu ställdes detta in eftersom snorpan hade spytt på natten, vi visste ju inte till 100% om det var allergikräk och vi ville inte chansa och sprida vidare något OM det skulle visa sig vara magsjuka. Vi fick en mysig hemmamatch ist med hämtmat i form av chinakäk tillsammans med gullrumpan. Men vilken man jag har, jag blev så glad att han hade fixat och donat bakom min rygg- sånt uppskattar jag!! :) ❤

Sötaste supportern ❤

På tal om hockey...

Stora sonen har tagit hockeyn ett snäpp högre genom att åka till Vancouver för att se en NHL-match live mellan Detroit och Vancouver och som han skriver i sin blogg: elitserien släng dig i väggen! Vad vet jag, har aldrig varit med om hans upplevelse men jag kan mer än väl tro att en sån match måste vara top of the line om man gillar att gå på matcher :)

Hmm... En dutt större än svenska arenor, sväljer drygt 18 000 pers! (Globen tar ca 14 000 och är störst i Sverige)

Mobilsnattare...

Gissa vem som snott min mobil och fipplat med den medan jag släppt uppmärksamheten fram och åter?

Fann bildbevis...

...när jag kollade bildmappen...

...och senast besökta sidor på webben! Gullrumpan är företagsam ;)

+/-...

Säga vad man vill om snus, det må vara dyrt, ofräscht, ohälsosamt och you name it men det finns fördelar oxå! Jag känner ett lugn och småäter mindre vilket har resulterat i -2 kg :) Jag väljer att se dom positiva aspekterna och fortsätter med min last!

Strömförbrukning...

Nu ska jag slösa ordentligt idag, så gott som min kropp mäktar med. Inte för att jag står och diskar eller tvättar för hand men porslinet/ kläderna ska in i maskinerna och sedan ut och sorteras/ hängas. Vädret är gudomligt idag men tyvärr blåser det rätt bra och det känns i hela kroppen! Promenerade 20 min när Sally skulle somna i vagnen och när jag kom hem så blev det soffläge trots den korta svängen :( Kör hårt med värktabletterna och i morse när läkaren ringde så påpekade han att det är olämpligt att framföra fordon med större dos i kroppen. Känns som en dålig förutsättning då jag jobbar på att komma igång med dom tunga maskinerna på jobbet samtidigt som medicinerna krävs för att jag ska hålla mig upprätt vissa dagar - vilket gör mig till en mindre lämplig chaufför. En knagglig ekvation men det måste gå!

Sorry att jag bara klagar och gnäller om min värk men jag känner att bloggen är min ventil på många sätt och jag försöker att låta bli att gnälla folk i ansiktet. En av dom mindre bra sidorna med den osynliga värken är att man blir duktig på att bita ihop, knyta nävarna och "vara bra, glad och duktig" utåt. Man blir uthärdlig att vara omkring men själv tar man ganska mkt stryk av att "skärpa till sig" Så mitt gnäll får ni stå ut med här ;)

Hur var det med strömmen då?

Strömförbrukning när tvättmaskinen startar...

..och när även torktumlaren drar igång...

...och när båda maskinerna är igång så har förbrukningen dragit ner igen :)

Kul med en mätare, ibland ;)

Ta hand om er mina fina läsare! ❤
KRAM