söndag 17 mars 2013

Gäääsp...

...vad vi är trötta idag! Jag lånade en bok på paddan igår- helt lagligt med mitt lånekortsnummer- och drunknade i en feel-good-bok som var utläst 00.45. Skickade ett kärleksfullt sms till min nattarbetande make innan ögonlocken föll ner i bottenläge ;)
03.00 hörde jag ett gurglande ljud från snorpans säng och snabbt som ögat plockade jag upp henne ur sängen och ställde henne vid toastolen. Av lukten att döma på det som kom i stolen så var det allergikräkning igen. Men vad tusan?! Vad kan hon ha ätit som innehöll mjölkprotein? Insikten drabbade mig som en dansk skalle när jag kom på att hon ätit en halv Bullens pilsnerkorv till middag! Men en halv, kejkar magen av så liten mängd? Tydligen för hon fortsatte kräkas till strax efter fyra då systemet var tomt. Skrämmande att en två-åring har sån kräkvana att hon hinner säga till och tas till toan varje gång så att sängen och golven skonas!! Jäkla skit vad synd det är om lilla gullrumpan!!

Idag blir det soffläge, många kramar och vinterstudion. Ingen av oss orkar röra oss mer än nödvändigt och jag tackar svt för all skidåkning som avnjuts bäst från sköna soffan! :)
Då natten blev som den blev så har ju även min kropp kejkat men jag försöker hålla Tramadol-dosen låg när jag är vaken själv med snorpan, det är onödigt att droga ner sig när BästMatte sover. Tar en högre dos när han vaknar ur sin skönhetssömn ;)

Både trött, lättretlig och sur!

Skriver mer sen när jag har bättre funktion i mina för tillfället stela händer!
KRAM