onsdag 5 juni 2013

Smartson levererar...

...via Svetsprodukter!
Äntligen har vi fått maskinen som vi ska testa fram till v 28- sen är den våran! :)

Hmm, fel chaufför i farfars bil!

När vi åkte till utlämningsstället för att hämta klipparen så stod en minivariant utanför affären. Givetvis hoppade snorpan jämfota och ville ha en egen grön klippare- och självklart fick hon en för hela 175 riksdaler!

*knatter, knatter*

Personalen i butiken blev alldeles paff när dom såg att vi inte skulle debiteras och frågade hur vi lyckats FÅ gräsklipparen så jag tipsade dom om att gå med i Smartson.
"Den här maskinen är ju en värsting med extra kraftig motor! En jättefin klippare" sa försäljaren. Det tackar vi för :)

Tyvärr så har BästMatte nyss klippt gräset men känner jag min man så kommer det att brumma runt på tomten ändå senare ikväll när klipparen kommit upp från kartongen och tankats med olja (som vi fick med "på köpet") Om det är en slump vet jag inte men våran "gamla" gräsklippare rasslar som spöket Laban i en mörk slottsgång så den måste få en genomgång och lägesbedömning. Lägger den av i ren protest för att den gröna faran flyttat in här och konkurrerar om uppmärksamheten?! För den lär uppmärksammas då vi ska testa och lämna omdöme kring körglädje, ljudnivå, vibrationer osv :)
Och som jag sagt förr, för ett värde av 6990:- så kan jag absolut fota, filma och blogga en gång i veckan under fem veckors tid på Smartsons blogg- nemas problemas!

Buzzador...

Jag är även med i Buzzador och idag plingade det i inkorgen och ett meddelande om att vi var utvalda att testa "Nestle min frukt" kom, ett paket innehållande godsaker till snorpan och givetvis hennes vänner eftersom vi ska dela ut gratis smakprover :)
Totalt innehåller paketet;
• 7 st röda klämpåsar Min Frukt á 90 g.
• 7 st gröna klämpåsar Min Frukt á 90 g.
• 4 bägare (4*100 g) Solfrukter
• 4 bägare (4*100 g) bägare Äpple Hallon

Jag har lite flyt nu med testprodukter!

Weber...

Ikväll ska vi mysa på altan med en nachochips- blandning. Matte har länge velat ha en specialgrej till grillen och idag slog han till

Ölkyckling men utan ölburk i :)

Ölen hälls i behållaren ist och sen pluggas kycklingen igen för att behålla arom och saftighet

Kolla in dom här vackra blommorna! Nackdelen är att dom växer i gruset på uppfarten, precis intill husväggen :(

Ogräs?!

Nu ska jag natta gullrumpan medan Matte tänder grillen och förbereder lite ute på altan

En skön stund i skuggan tidigare idag. Inte snyggaste spetsgardinerna kanske men dom reducerar antalet blodsugare som hittar in på altanen!

Ha en skön kväll och njut av kvällssolen :)
KRAM ❤