torsdag 25 april 2013

Goddag yxskaft...

...så har det känts senaste dagarna. "Va?"
"Vad sa du?"
Två gångbara fraser som satts på repeat i mitt vokabulär, jag känner mig som ett barn som säger "va?" av gammal vana, eller rättare sagt som en ful ovana. Nu börjar ändå livet återvända i mina vingmuttrar och jag hör aningens bättre, därmed inte sagt att hörseln är helt återställd. Det är lönlöst att prata med mig från ett annat rum än där jag befinner mig, då kommer "va?" som ett brev på posten. Jag har fortfarande känsliga trumhinnor som vibrerar lite annorlunda vid olika ljud och det är sällan som det tar ont utan det är mera en känsla av obehag som balanserar på gränsen till att ta ont och det är bara ibland det vickar över den gränsen. När gullrumpan är i närheten och lägger av sina Rövardotter-vrål, vilket händer typ femtioelva gånger under hennes vakna timmar, så skär det extra mycket i öronen och huvudet. Tinnitusljuden i form av sus och pip är i allra högsta grad närvarande men jag känner mig ändå positiv, jag hoppas och tror att hörseln ska repa till sig :)

Igår gick jag ut en stund för att under några korta minutrar försöka bringa ett uns av ordning på våran skrotiga uppfart. Det märks att vi ligger mitt i övergången från en årstid till en annan, pulkor, stjärtlappar och bobbar trängs med cyklar och innebandyattiraljer ;)

Jag vill sommarförvaras NU!

Igår var snorpan i olag, trött och extra kinkig men mitt i allt så strandade hon i mitt knä och försjönk in i Disney Juniors tecknade värld på tv:n. När hon reste sig upp efter ett tag så hajade jag till och tog fast henne då jag såg några konstiga prickar på hennes rygg...

Det klack till gode fort i huvudet och jag insåg att det bara var jag, eller rättare sagt min tröja...

...som hade agerat spikmatta på hennes lena hud ;)

Justja! Jag har ju glömt dom utlovade bilderna på presenterna som stora sonen skickade från USA och här kommer dom, föreställande både vuxen- och barnpresenter :) Det jag glömde fota var ett gäng med olika sorters godispåsar med Janne Långben på men så är det när tant är virrig!

Snorpans fina två-årskepa

Mamma- och pappapresenter som enligt sonen ska användas till vuxensaft av olika slag :)

Robusta snaps... eller vuxensaftglas

Klubbor till alla hemmavarande

Småsyskonens klubbor

BästMatte har fixat till bussen så nu har den sommarsulor och fått en rengöring av lacken :) Nu är det bara fälgarna som ska putsas lite, sen tror jag att min roliga, skrattande
"har- du- tvättat- bilen- än?"
"du- kör- olagligt- med- vinterdäck!"
"har- ni- putsat- fälgarna"
- kollega kan slappna av... ett tag iaf ;)

Lillbilen rullar fortfarande olagligt då det är minst lika olagligt även om vi skor om den med dom sommardäck vi har. En rolig utgift- not!

Ujuj, nu är det lite hushållssysslor som måste skötas. Jag tror inte att jag kan komma undan med ursäkten att det brusar i öronen, disk- och tvättmaskinen har kört klart och båda vill tömmas för att fyllas på igen och detta kan man faktiskt göra med eller utan hörsel- tyvärr ;)

Ha en skön torsdag!
KRAM ❤