söndag 15 januari 2012

Jag förstod....

...att det var en fördel att ha bröllopsdag samma dag som Mattias har födelsedag- för han! Detta innebär att han inte glömmer att vi firar vår dag samtidigt som han får rista in en pinne till i livets måttstock- men det känns som att vår dag bara "försvinner" och blir osynlig när en jubilar ska firas samtidigt. Barnen reagerade när dom fick höra att vi varit gifta i fyra år idag- "va, har ni bröllopsdag idag?! Gifte ni er på födelsedagen"?! Jorå, såäre och barnslig som jag är så suger det lite... men bara lite, huvudsaken är ju att jag får leva med mitt smarto som jag älskar :) Så Matte- grattis på din födelsedag och grattis på vår bröllopsdag!! Hoppas du står ut med din surtant i mååånga år till *ler sött* :)

bild lånad från nätet

Vikten då... hmm, jag är ju som tidigare nämnts en jäkligt lat person som älskar allt sånt man inte ska stoppa i sig för mycket av! Började med LCHF för några veckor sedan och det gick superbra- fram till -4,5 kg på vågen och precis som förra gången med denna diet så tog det tvärstopp där. Då menar jag döpall! Jag vet... jag måste röra på mig mer och nu när jag har smygit igång min yrkeskarriär så får jag mer "gratismotion" i form av vardagsfys men det tar väl nån dag innan det börjar ge resultat. Men till lat, karaktärssvag och slisksugen kan man även lägga till otålig. Så, för att chocka min bulldeg till kropp så har jag påbörjat en två veckor lång pulverdiet, med Apotekets "Modifast" som styrmedel. Smakar helt okej och finns många smaker att variera mellan men redan efter två dagar så märker jag ju hur tråkigt det är att inte få tugga på något! Det finns ju sk bars att köpa men det har jag inte införskaffat än och jag är nog så illa tvungen att göra det så att jag inte glömmer hur man gör när man använder tänderna- stooor risk! ;) Efter dessa två veckor ska jag bara byta ut tre mål om dagen och äta ett vanligt mål och det är ju en bra sporre, något att se fram emot :)
Hur det går då?! Helt klart åt rätt håll men jag är ju en typ som kan pendla +/-1,5 kg från en dag till en annan så jag kommer inte med några siffror förrän jag kört detta i några dagar.
Förutom det monotona i att dricka sin föda varje måltid så har jag insett att jag är ruskigt dålig på att få i mig vätska- förutom kaffe då! Jag ska hinka i mig minst 2,5 liter kalorifri dryck utöver den liter som går åt till fyra påsar men hur lätt är det?! För att försöka förhindra stopp i systemet så fyller jag upp min shaker med vatten direkt efter en påsdryck och då får jag i mig drygt 1,5 liter, resten får jag försöka pytsa i mig mellan målen när suget efter annat blir för stort. Sen får man leva med biverkningen "race- to- the- toilet" som man får på köpet. Jag har en partyblåsa utan dess like men inte ens den kan stå emot efter allt jag hinkar.
Det roliga är att vi är flera som kör någon form av pulverdiet just nu och förhoppningsvis kan vi sporra och stötta varandra när det känns enformigt och motigt. :)

Jag har kommit ett steg närmare motion utöver det vardagliga... men det är inget att skryta om eftersom det är ett ministeg... men ändå. Jag har hittat StepIn´s app till iphone och den har jag givetvis laddat hem så nu kan jag ha full koll på vilka pass som körs när och med vilken instruktör samt boka pass- tror det är läge att testa den till veckan :)

Jag saknar min scrappande del av livet men just nu finns ingen tid över till min roliga hobby! Det kanske blir annorlunda när mina arbetsrutiner halkat på plats i vår stenhårt schemalagda vardag men just nu ligger jag på produktion noll.

Det var en snabbresume av viktläget, nu är det dax att ta en timmes familjeumgänge innan jag ska styra mot jobbet och en tolva natt :)
Ta hand om er därute och var inte rädd att slänga in en kommentar ;)