tisdag 3 januari 2012

God Jul, gott slut.....

....och god fortsättning på år 2012!! Hjälp vad mycket som hunnit hända sen jag skrev sist, mitt "löfte" till mig själv att uppdatera oftare och kortare verkar ha fastnat i önskestadiet för i det praktiska verkar det inte funka- än iaf :)

Liten har firat sin första jul och sitt första nyår men hon var högst frånvarande vid båda tillfällena. Julen firade vi i Rosvik och det var en lugn kväll med den närmaste familjen i form av värdarna (svärföräldrarna), svägerskan med familj och hela våran familj. Tomtarna kom två till antalet men otur- Sally sov över deras besök, hon var så inibomben trött att det inte gick att hålla henne vaken. Nåja, ingen större förlust, nya tag med ny tomte nästa år! Maten var mycket god, Kalle Anka gav barnhögen lite julkänsla innan maten och alla verkade ha varit mer eller mindre snälla förra året. Kvällen hos svärföräldrarna blev dock inte så lång och när vi landade in hemma var det en lugn kväll med soffmys och lekande barn som gällde.

Julglad tjeja :)

Detta underbart fina kort fick jag av stora tonårsdottern tillsammans med ett paket...


... innehållande en underbart fin tingest! Tyvärr strular datorn med mig så bild på den kommer senare. Behöver jag tillägga att blödiga mamman började snörvla och torka tårar?! ;) Kärleks- och ömhetsbevis från barnen är det bästa man kan få!

Nyår firades i Rosvik- favorit i repris?! *S* Näe, vi var i samma by men nu var vi inbjudna hos Sallys kompis T och hans pappa och höggravida mamma. Vi åt god mat och hade trevligt i finfint sällskap men redan efter 19 klockade T in medan vår lillsnorpa höll igång till efter 22. Då var det gröt och pyjamas/ torr blöja som gällde och hemfärd. Vaddå, inget tolvslag?! Jo, men det tog vi på hemmaplan. Både vi och våra värdar var inställda på en kort afton då alla var trötta och dom små skulle sova. Huvudsyftet med vår tidiga kväll var nyårsdagen....taadaaa.... premiär på jobbet! Kl 4.30, efter en natt med superdålig sömn pga rädsla för försovning, vaknade jag 10 min före väckarn och klev upp. En 12-timmars förmiddag stod på schemat och ögonen var trötta men viljan var god :) Det blev en trevlig dag och jag kände mig både välkommen och väl omhändertagen! Nu jobbar jag bara onsdag och torsdag förmiddag (6-14) och sen är jag ledig enligt schema så det blir en mjukstart, trots en tuff förstadag.

Julen är utstädad för detta år och det känns skönt! Visserligen står granen fullt påklädd och stirrar på mig med svettiga grenar och den ska få återgå till nudiststadiet samt stuvas undan men det måste jag göra när liten är upptagen med annat, annars får jag oönskad hjälp med pyntet och det vill jag inte ha :)

Stormen viner utanför fönstret och maken har varit ute och skottat i sin anletes svett, för det är mängder med tung snö som vräkt och drevat in hela natten och det roliga- det vräker fortfarande ner med oförminskad styrka! *suck* Jag tycker det räcker nu, vi är inga skoter eller skidentusiaster så tack- vi klarar oss ypperligt bra med det som kommit nu!
Grillplatsen vintervilar ;)

Nyårslöften är inget för mig för jag har karaktär noll men med tidens erfarenheter och upplevelser så har jag bestämt mig för att försöka- verkligen försöka- skita i sånt/ såna som slukar min energi... sånt/ såna som inte tillför mig något.... sånt/ såna som får mig att må sämre än nödvändigt! Sådetså!

Nu är det läge att ta tillvara på denna eftermiddag och försöka vara så effektiv som möjligt med så lite energiförbrukning som möjligt :)

Ta hand om er!!