söndag 22 januari 2012

Attans.....

...vad jag är dålig!! Karaktär noll, visst var det så jag uttryckte mig för länge sedan här i bloggen? Jag får nog revidera det och säga att jag min karaktär ligger på minusskalan *suckar* Jag har varit så duktig med min pulverdiet och druckit fyra påsar per dag.... fram till nattjobb.... fredagkväll.... hormonstinn.... Näe, jag föll pladask. Jag lurade t.o.m med mig mina arbetskollegor att slafsa i sig mat från Max och dom var inte nödbedda när det gällde att äta skräpmat :) När jag väl började fuska så rullade det på men NU... NU har jag bestämt mig att imorgon är en ny dag med nya möjligheter och nya krav så det är dax att återgå till påsarna igen. Totalt har jag tappat 4,5 kg och det är en bra början men det duger inte på något sätt.
Jag har även kommit igång med mina besök på StepIn, i fredags körde jag och sötsmulan Jenny ett spinningpass på 50 minuter och jeeesus amalia! Mina ben skakade när jag klev av cykeln och hälften av min totala blodvolym pulserade som en stånghammare i mitt rödblommiga ansikte. Det blänkte av svett på armar, händer och i ansiktet och då inser man att det tar på fettokroppen! :) När man kollar på klockan och konstaterar att det bara gått 15 minuter av 50 och man bara vill lägga sig ner och dö pga syrebrist så inser man att man är i helsikes dålig form! Bra med nya insikter och erfarenheter ;)

Det känns skönt med mitt nya jobb. Det är mycket att lära men det ger en jäkla tillfredsställelse när man hittar i fabriken, när man kan åtgärda problem på egen hand och när man är observant och kan mota problem i grinden innan dom ställt till med nåt elände! Det är ett rörligt jobb och det känns extra bra när jag klättrar upp och ner i trappor, sliter i spolslangar med högt vattentryck i och när musklerna får "vardagsjobba" med en överväxel i- dessutom får jag en penninglön oxå, utöver min "jobbträning" *flinar*

Snart kommer väl dagen då jag gjort nåt obra, orsakat nåt haveri eller tappat nåt vedlass med trucken! Då får känslomänniskan Vera gå undan, lipa en skvätt av ilska över mig själv, känna mig som sämst på jorden och svära en osande ed för att sedan rycka upp byxorna över midjevalkarna, torka ögonen på tröjärmen, trycka ner hjälmen på skallen och gå ut i produktionen som den operatör/chaufför jag är/kommer att bli. Jag är hård mot mig själv och kräver nästintill perfektion- uppnår jag inte det så blir jag sjukt besviken på mig själv. Detta gäller även scrapbooking och annat jag tar mig för. Om en månad ska jag gå på en tårtkurs (via Handkraft och Sarah) där vi bl.a kommer att få göra dekorationer till tårtor, färga in sugarpaste och annat lyxigt och där blir jag väl oxå en piska på min egen bak ;) Jag tror det blir en rolig kurs!!

Dagens mitt-i-prick;
Andra dagen på en diet är alltid enklare än den första, då har du redan slutat. Haha, klockrent!

Ha en underbar kväll och ta hand om er!